100 000 километра с дизеловата А-класа: много техника, малко проблеми

2402
2023

ЕДИН ВЪЛНУВАЩ АВТОМОБИЛ и един вълнуващ живот – при А-клас тези неща са част от серийното оборудване. Това важи за цялата история на модела, появил се през 1997 г. като висок компактен ван с проблеми при пазенето на равновесие по време на лосовия тест, а междувременно изглеждащ значително по-нисък и по-модерен – истинска история на успеха за Mercedes.

Въпреки това след 2025 г. W 177 няма да получи наследник – за което ние много съжаляваме след изминати 102 507 километра в продължителния тест с червения A 220 d. Преживяхме много с компактния Benz, изпитахме голямо удоволствие и той определено ще ни липсва.
Но по реда на нещата. Още при първия тест през октомври 2019 г. излезлият вече също в пенсия колега Йоахим Щаат каза: „Забравете GTD, 220 d е по-добър.“ Оценка, която през следващите две години никой не оспори. С впечатляваща лекота 2-литровият двигател със 190 к.с. и 400 Нм максимален въртящ момент си вършеше работата, като ускоряваше най-малката „звезда“ за 7 секунди до темпо 100 км/ч и без никакви проблеми вдигаше над 200 км/ч по германските магистрали. Направо импозантно.

y Дори и високо в планините на 220 d му остава достатъчно енергия

БЪРЗА ПРОВЕРКА

A 220 d е бърз, комфортен, икономичен – но също и скъп. Ако не ви притесняват както неособено щедрото място, така и ниската позиция на пътуване, значи всичко е наред.

Освен това при цялата тази динамика тази А-класа с двигател със самовъзпламеняване никога не проявяваше склонност към лакомия. Дори напротив: по време на целия тест 220d харчеше на магистрала около 6,3 л/100 км – въпреки вечното бързане по командировки. Благодарение на уверената 8-степенна автоматична трансмисия винаги оставаше сдържана в акустично отношение. При малкото спокойни и уютни пътувания регистрирахме дори и 5 преди запетаята. Така спокойно можете да изминете и етапи от по 1000 километра с едно зареждане. По отношение на разхода на AdBlue „швабата“ също не прояви разхищение. При малко повече от литър на 1000 километра щедрият резервоар за карбамид (23,8 л) позволява предвидими спирания за зареждане. Единствено разходите бяха малко неясни – видяхме между 1 и 5 евро на литър.

Набързо до седмицата за тестове на колегите от списанието за кемпери в Шпрайер? Никакъв проблем

Иначе мненията относно пътуването и комфорта бяха еднозначни: пълно шест. Да, А-клас определено не е майстор на пространството, но е напълно достатъчен за малки семейства. Някои колеги от редакцията дори предпочитаха А-клас заради приятно стегнатите тапицерии на седалките и заради окачването пред С-клас. Във всеки случай компактният модел бе напълно пригоден за дълъг път. За това му помагат, както отбеляза колегата Йоахим Щаат, „добрата изработка с малко блясък и внимателните LED светлини“.

Кокпит с два големи монитора и страхотна функционалност

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин