Специално за АUTO BILD международно жури от дизайнери, историци и експерти направи селекция на стоте най-красиви автомобила в историята. Ние ще ви ги представим един по един – като продължаваме с номер 96 в лицето на Maserati Bora. През 1968 Джуджаро едва е създал своята компания и получава поръчката да проектира дизайна на първото Maserati с централно разположен двигател в историята.
Разработката на двуместния спортен автомобил стартира малко след като Citroën поема контрола над Maserati през 1968 г. През 1971 моделът влиза в серийно производство и се произвежда до 1978. Както можете да се досетите, спортната машина е кръстена на вятър, а в историята тя ще остане и като първия модел на „тризъбеца“ с независимо окачване на четирите колела – каквото конкурентът Lamborghini използва още от 1964. Общо от модела са произведени 564 бройки – 275 с 4,9-литров двигател и 289 – с 4,7-литров V8-агрегат, развиващ до 330 к.с.
За разлика от повечето суперавтомобили за времето си, Bora предлага истинска всекидневна пригодност благодарение на багажник отпред, както и на педали, които могат да се местят за по-лесен достъп до купето. Климатикът и електрическите стъкла са част от серийното оборудване. По данни на Maserati по-мощната версия на модела достига максимална скорост 285 км/ч.