Специално за АUTO BILD международно жури от дизайнери, историци и експерти направи селекция на стоте най-красиви автомобила в историята. Ние ще ви ги представим един по един – като продължаваме с номер 79 в лицето на първото поколение Mercedes G-клас. Въпреки огромния брой почитатели, на които „кубчето“ се радва, малко хора знаят, че през 70-те години шефът на отдела за дизайн на товарни автомобили се обръща към главния дизайнер за леките автомобили за помощ. И така легендата Бруно Сако изпраща свои хора да помагат за оформянето на стилистиката при G-клас, чийто ръбест дизайн е емблематичен за Mercedes-Benz и до ден-днешен.
Още от представянето си през 1979 в Тулон, Франция, до днес моделът се счита за еталон при движението извън пътя. Проектирането на „кубчето“, както е познат ръбестият Mercedes сред феновете си, започва още през лятото на 1969 като плод на сътрудничество между Daimler-Benz AG и австрийската компания Steyr-Daimler-Puch AG. През 1975 г. е взето решението за серийното производство на модела. Същевременно се взема решение за строителството на нов завод в Грац, където автомобилите да се произвеждат (предимно ръчна изработка).
Базовият модел, Mercedes G Typ W 460, се произвежда от Puch в Грац от 1979 г. Със спартански интериор, но изпипано до съвършенство след серия ултратежки тестове, “кубчето” е подготвено идеално за предизвикателствата на живота като работен кон. И успехът му не закъснява: за съвсем кратко време славата му се разпространява, защото клиентите остават възхитени от офроуд способностите му. G-клас не се плаши нито от придвижване в кризисни зони, нито от дюните на рали „Париж-Дакар”, нито от евентуалните атаки срещу папата. Този всъдеход се справя с всякакви задачи. Освен от Бундесвера (от 1989 г.), G-клас е използван също и от канадската и австралийската армия, а от сравнително скоро се кара и от нашите военни.