Специално за АUTO BILD международно жури от дизайнери, историци и експерти направи селекция на стоте най-красиви автомобила в историята. Ние ще ви ги представим един по един – като продължаваме с номер 86 в лицето… Ferrari Testarossa!
Между червените цилиндрови глави (оттам идва и името: testa – глава, rossa – червена) са разположени 12-те бутала, които работят зад гърба на водача. Цилиндрите са под ъгъл 180º, но работят във V-образен ред на запалване. Благодарение на тази архитектура творението на Pininfarina от 1984 е високо само 1,13 м. Задвижващият агрегат е 4,9-литров с 395 к.с. и 490 Нм. Италианският производител на суперавтомобили прави Testarossa в периода 1984-1986. След края на производството на Testarossa моделът получава две ревизии, наречени 512 TR и F512 M – като при втората генерира до 446 к.с. На италиански Testarossa означава „червена глава“ – и автомобилът получава това име заради червените „шапки“ на цилиндровите глави. С този агрегат класиката от Маранело, придобила огромна популярност след участието си в ТВ-сериала „Маями Вайс“, успява да достигне максимална скорост 290 км/ч.