100 км пробег изцяло на ток за първия plug-in хибрид Lexus


26
ное.
2021

Вероятно е твърде лесно да се допусне, че всички нови plug-in хибридни автомобили са почти еднакви. Всички те използват мощни акумулаторни батерии с високо напрежение, които дават възможност за изминаване на продължителен автономен пробег на изцяло електрическа тяга и без никакви локални емисии. А когато батерията се нуждае от презареждане, моделът може да продължи пътуването с двигателя с вътрешно горене до момента, в който се включите към източник на електричество у дома, в офиса или на обществена зарядна станция.

Това е вярно, но само по отношение на основните неща и в най-общи линии. С изцяло новия NX 450h+, който е първият plug-in хибриден електрически модел в гамата на Lexus, марката показва, че е в състояние да постигне много повече със своите технологични възможности.

Благодарение на несравнимия обем от знания и опит на Lexus в областта на разработката и производството на електрифицирани автомобили в премиум класа, изграден и допълван в продължение на повече от 15 години, новият луксозен модел в средния SUV клас веднага пое ролята на еталон в своя сегмент, демонстрирайки забележителна комбинация от динамика и енергийна ефективност – включително и по отношение на продължителността на автономния пробег с нулеви локални емисии. От тази гледна точка новият NX 450h+ превъзхожда повечето от своите преки конкуренти по всички основни показатели – при това с голяма преднина.

Продължителността на автономния пробег в режим EV (движение на изцяло електрическа тяга) при NX 450h+ е между 70 и 74 километра в комбинирания цикъл на движение съгласно изискванията на WLTP и нараства до 89-97 километра при движение в градски цикъл – именно в зоните, където екологичната чистота на автомобила е особено важна. Тези показатели наред с ниския разход на гориво в размер на 0,9-1,1 л/100 км и официално измерените CO2 емисии от 21-25 г/км, са най-добрите в класа и то с добра преднина пред възможностите на конкурентните модели. Освен всичко това, на извънградски отсечки и магистрала новият модел на Lexus може да се движи изцяло на електричество с максимална скорост до 135 км/ч.

При това луксозният модел в средния SUV клас е в състояние не само да измине по-голямо разстояние на изцяло електрическа тяга и нулеви локални емисии, но и да осигури водещи в класа динамични характеристики в случаите, когато зарядът на акумулаторната батерия е нисък. Това е така, защото при тези обстоятелства той преминава към изцяло хибриден електрически режим на работа за разлика от повечето си конкуренти, които използват единствено мощта на своя двигател с вътрешно горене, което неизбежно води до по-високи стойности по отношение на разхода на гориво и количествата на емисиите. Според изчисленията на Lexus, при този сценарий на употреба разходът на гориво при конкурентните модели на NX 450h+ е средно между 23 и 30% по-висок, отколкото при новия plug-in хибриден SUV модел на марката.

Всичко това става възможно благодарение на високите технологични качества на plug-in хибридната електрическа система за задвижване на Lexus. В нея са обединени в едно високоефективно цяло икономичният 2,5-литров двигател с вътрешно горене по цикъла на Аткинсън, електрическият мотор-генератор и литиево-йонната акумулаторна батерия. Нейният капацитет е 18,1 кВтч – друг водещ в този клас показател, и може да се презареди напълно за около два часа и половина при използване на зарядна станция с ток 32 A и бордовото зарядно устройство с мощност 6,6 кВт. Качествата на акумулаторната батерия, усъвършенствани с помощта на превъзходното технологично ноу-хау на Lexus, е от основно значение за отличните експлоатационни характеристики на новия модел в изцяло електрически EV режим на работа.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин