10-те ключови иновации в новата S-класа


4
сеп.
2020

Преди близо 70 години Mercedes-Benz полага основите на моделната серия на S-класата с модел 220. От пускането й на пазара през 1951 г. над 4 милиона лимузини са доставени на клиенти по целия свят. С новата S-класа Mercedes-Benz чертае следващото поколение на съвременната индивидуална мобилност с иновации, които се фокусират върху хората. Ето част от ключовите нововъведения:

  • На борда на автомобила има до пет екрана, някои от тях с OLED технология. С натискането на един бутон новият 3D дисплей на водача за първи път позволява пространствено възприемане на картината с истински 3D ефект, благодарение на функцията за проследяване на погледа.
  • Големият head-up дисплей е с добавена реалност. Когато се използва навигация, анимираните стрелки за посоките са прецизно планирани върху пътната лента.
  • MBUX разпознава и предвижда желанията на пътуващите в автомобила благодарение на вградените в контролните панели камери. Системата интерпретира посоката на главата, движенията на ръцете и езика на тялото и отговаря със съответните функции на превозното средство. Например, ако водачът погледне през рамо към задния прозорец, интериорният асистент автоматично отваря слънчевия люк.
  • Диаметърът на завиване на автомобила е редуциран с до 2 метра благодарение на завиващите задни колела, а максималният ъгъл на завиване е 10°.
  • 10 различни програми за масаж са на разположение в новата S-класа.
  • Революционната технология за фарове DIGITAL LIGHT позволява напълно нови функции, например прожектиране на предупредителни символи и знаци по пътя напред.
  • Повече от 50 електронни компонента в новата S-класа могат да бъдат актуализирани по безжичен път (over-the-air). Това включва цялата инфотейнмънт система MBUX, дисплея на водача, системите за подпомагане на шофирането и системите за осветяване MULTIBEAM LED и DIGITAL LIGHT.
  • Когато автомобилът е застрашен от страничен удар, купето му може да бъде повдигнато едностранно до 8 сантиметра от системата за активно въздушно окачване E-ACTIVE BODY CONTROL в рамките на няколко десети от секундата.
  •  В новата S-класа за първи път е вградена фронтална въздушна възглавница за задните места, която при челни сблъсъци може значително да намали натоварването в областта на главата и шията на пътниците.
  • Очаква се от втората половина на 2021 г. S-класата да направи следващата крачка към автономното шофиране. Автоматичният режим DRIVE PILOT ще позволи автомобилът да се самоуправлява в ситуации, в които натовареността на трафика е висока или на подходящи участъци от магистрали в Германия.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >