10 грешки при шофирането през зимата

0301
2020

8. Липса на грижа за антифриза

Естествено, през зимата е изключително важно да използвате антифриз с достатъчно добра защита. Той се проверява със специален уред, който трябва да показва защита поне до (-20) градуса – в противен случай ще се наложи да долеете антифриз. Ако съдържанието на антифриз в охладителната течност е прекалено малко, има опасност охладителната течност да замръзне и охладителната система да бъде увредена. Освен това има опасност от увреждане на двигателя, водната помпа и ангренажния ремък, ако „запалите“ автомобила със замръзнала охладителна течност. Проверката на антифриза обаче е важна не само през зимата. Антифризът пази охладителната течност от прекалено ранно „кипване“, както и от отлагания и от корозия. Желязното правило е да проверявате нивото на охладителна течност всеки месец, а защитата от замръзване на антифриза – на половин година.

9. Изключвайте автоматичното задействане на светлините

Автоматичното задействане на светлините е много удобно: през деня се движите на дневни светлини, а когато започне да се стъмва, се включват автоматично късите. Но точно през есенно-зимния сезон, когато вали често и има мъгла, „автоматиката“ на светлините не работи надеждно. Така при лоша видимост може да бъде достатъчно светло и системата да не отчете, че трябва да превключи на къси светлини. А при активирани дневни светлини задните светлини остават изключени – и така идващите отзад ще ви видят прекалено късно. Ето защо при мъгла или дъжд е хубаво сами да включите късите светлини и да не се доверявате на автоматиката.

10. Предоверяване на асистиращите системи

Модерните автомобили са оборудвани с всякакъв тип сензори и камери. Когато те са замърсени със сняг или сол, подават грешна информация. Паркинг датчиците показват неточно разстояние, а камерите за заден ход – „мътна“ картина. В най-лошия случай човек рискува удар на паркинга, докато се доверява на заснежените асистенти. Ето защо трябва да премахнете снега и леда, които пречат на електронните асистенти и при възможност ги почистете от други замърсявания.

Работещите с радар асистенти като адаптивен темпомат по правило са покрити и защитени от сняг и мръсотия. Ако въпреки това работата на системата бъде повлияяна заради замърсяване, по правило тя отказва и дава съобщение за грешка. След почистването всичко трябва отново да функционира нормално.

Важно: при сняг асистиращите системи трябва да бъдат използвани с повишено внимание. Дистанцията при адаптивния темпомат може да не бъде съобразена с лошите атмосферни условия и със свързания с тях удължен спирачен път. Асистентите за следене на лентата не могат да разпознават маркировката по заснежените пътни участъци.

Многото сняг може да „заслепи“ асистиращите системи.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин