2020
8. Липса на грижа за антифриза
Естествено, през зимата е изключително важно да използвате антифриз с достатъчно добра защита. Той се проверява със специален уред, който трябва да показва защита поне до (-20) градуса – в противен случай ще се наложи да долеете антифриз. Ако съдържанието на антифриз в охладителната течност е прекалено малко, има опасност охладителната течност да замръзне и охладителната система да бъде увредена. Освен това има опасност от увреждане на двигателя, водната помпа и ангренажния ремък, ако „запалите“ автомобила със замръзнала охладителна течност. Проверката на антифриза обаче е важна не само през зимата. Антифризът пази охладителната течност от прекалено ранно „кипване“, както и от отлагания и от корозия. Желязното правило е да проверявате нивото на охладителна течност всеки месец, а защитата от замръзване на антифриза – на половин година.
9. Изключвайте автоматичното задействане на светлините
Автоматичното задействане на светлините е много удобно: през деня се движите на дневни светлини, а когато започне да се стъмва, се включват автоматично късите. Но точно през есенно-зимния сезон, когато вали често и има мъгла, „автоматиката“ на светлините не работи надеждно. Така при лоша видимост може да бъде достатъчно светло и системата да не отчете, че трябва да превключи на къси светлини. А при активирани дневни светлини задните светлини остават изключени – и така идващите отзад ще ви видят прекалено късно. Ето защо при мъгла или дъжд е хубаво сами да включите късите светлини и да не се доверявате на автоматиката.
10. Предоверяване на асистиращите системи
Модерните автомобили са оборудвани с всякакъв тип сензори и камери. Когато те са замърсени със сняг или сол, подават грешна информация. Паркинг датчиците показват неточно разстояние, а камерите за заден ход – „мътна“ картина. В най-лошия случай човек рискува удар на паркинга, докато се доверява на заснежените асистенти. Ето защо трябва да премахнете снега и леда, които пречат на електронните асистенти и при възможност ги почистете от други замърсявания.
Работещите с радар асистенти като адаптивен темпомат по правило са покрити и защитени от сняг и мръсотия. Ако въпреки това работата на системата бъде повлияяна заради замърсяване, по правило тя отказва и дава съобщение за грешка. След почистването всичко трябва отново да функционира нормално.
Важно: при сняг асистиращите системи трябва да бъдат използвани с повишено внимание. Дистанцията при адаптивния темпомат може да не бъде съобразена с лошите атмосферни условия и със свързания с тях удължен спирачен път. Асистентите за следене на лентата не могат да разпознават маркировката по заснежените пътни участъци.