2021
През октомври 1979 г. по време на поредната изложба на ТНТМ в Пловдив за първи път пред публика е показан първият и единствен автомобил, тип Формула (1-местен болид), създаден от инж. Велизар Андреев. Ето как накратко е описан неговият болид на страниците на в. „Авто мото свят“ (бр.2, 1982 г.):
Универсален автомобил, дело на младежи-конструктори
„Идеята за създаване на български спортни автомобили не е нова за членовете на единствения в страната Автомобилен конструкторски спортен клуб “София”. Подкрепена от инж. Цвети Цветков и инж. Панайот Панайотов – директори на ОТМТ СПТУМ “Цвятко Радойнов”, тя стана основна задача на неговия ученически и студентски колектив.
![](https://autobild.bg/wp-content/uploads/2021/05/01-copy-5-720x513.jpg)
През последните две години под ръководството председателя на клуба инж. Велизар Андреев бяха създадени два прототипа на спортни автомобили. Те изцяло бяха изработени от ученици.
Първият автомобил е Формула “Изток” с двигател ВАЗ 21011. Спирачната система също е от ВАЗ – четири дискови спирачки със сервоусилвател на задните колела. Използвани са два радиатора за охлаждащата течност, разположени от двете страни на автомобила. Обтекателят е изработен от стъклопласти и изпълнява ролята на антикрило. Рамата е тръбна конструкция (от тръби с квадратно сечение). Предната следа на формулата е 1650, задната 1700 мм, а междуосието – 2400 мм. Пътният просвет е 75 – 100 мм. Масата на формулата е 420 кг, а нейните размери са 4175 х 1800 х 1000 мм.“
Болидът на инж. Андреев остава на прототипно ниво и не участва в състезания. Това е и един от последните опити за създаването на подобен автомобил в България.