1-литрово Suzuki SX4 S-Cross като употребяван автомобили – рустикален самурай

3008
2023

Честните работни „коне” без премиум претенции междувременно са рядкост в автомобилния свят. Японската марка Suzuki е радостно изключение от това правило. През 80-те години икономичните малки автомобили и яките компактни офроуд модели на японците им спечелиха верни почитатели. Освен това марката остава вярна на прагматичния си имидж и до днес.

Рустикалният SX4 S-Cross е добър пример за това. Дългият 4,30 м SUV е представен през 2013 г., през есента на 2016 г. бе основно преработен и се предлагаше на пазара до края на 2021 г. Нашият тестови автомобил от автокъща „Гихум” до Бремен е внос от Дания и е с първа регистрация от декември 2019 г. Като нов е струвал с ниво на оборудване Comfort 46 500 лв.

Консервативен кокпит без излишна украса. Всичко изглежда малко поостаряло, но затова пък се управлява лесно!
Семпла инфотейнмънт система със 7-инчов дисплей и сдвояване на смартфон

На борда има някои екстри, които правят живота по-приятен, но определено не и по-луксозен. Освен мултифункционален волан с кожена тапицерия, на борда присъстват също и 7-инчов тъчскрийн на инфотейнмънт системата с камера за заден ход с груба разделителна способност, двузонова автоматична климатична инсталация, отопление на задните седалки, 17-цолови алуминиеви джанти и добри LED фарове. След пробег от 98 793 км за модела се искат 30 500 лв.

Настроен за недозавиване Suzuki избира сигурния път

На външен вид SX4 S-Cross е добре запазен. Няма сериозни щети нито по каросерията, нито по облицовките на калниците. Впечатлението от шофирането е, че е доста шумно, но пък няма тракане или тропане. Във вътрешното пространство забелязваме малко поизносен волан с кожена тапицерия, поява на мъхчета по тапицериите от плат на седалките и различни драскотини по твърдите пластмаси. Става ясно, че SX4 е по-скоро за автомобилни прагматици. Напразно ще търсите мек лак или амбиентно осветление, но затова пък аналоговите уреди се четат отлично.

Товарната повърхност не е съвсем равна. Въпреки това вместимостта от 430 до 1269 л са напълно достатъчни
Под стабилния под на багажника се намира ниско, но с голяма повърхност второ пространство

А как стоят нещата с предлаганото място? Просторно, макар че предните седалки да не са с добро оформление и не особено удобни. На задната седалка е сравнително по-тясно. Вместимостта на багажника от 430 до 1269 л би трябвало да е достатъчна на повечето семейства. Радост ще им носи и икономичният 3-цилиндров двигател Boosterjet. С бензиновия мотор със 111 к.с. (от октомври 2018 г. с Euro-6d-Temp) и благодарение на ниското тегло от 1,2 т човек се чувства достатъчно добре моторизиран във всекидневието. Серийната 5-степенна механична трансмисия е лесна за управление. Така че хората, които не живеят в планински райони, лесно ще се откажат от по-мощните 4-цилиндрови агрегати (120 до 140 к.с., дизелови и бензинови) с опционално двойно задвижване. За ежедневието достатъчни са 1200 км прикачен товар (без спирачки 400 кг).

1-литровият 3-цилиндров турбомотор е напълно достатъчен за всекидневието

Дали Suzuki запазва за дълъг период японските добродетели? И да, и не. В продължителния ни тест на 100 000 км въпреки обикновения си вид моделът демонстрира добра надеждност и получи оценка отличен 6. Изнервящи бяха някои забивания на навигационната система. Въз основа на установените от нас гнезда на корозия трябва да проверявате обстойно неофициално внесените екземпляри. Иначе почитателите на S-Cross ще се сблъскат със сериозни проблеми след шестата година.

SUV интериор с недобре оформени седалки. Доброто място отпред малко ни утешава

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин