Готините германски модели от 80-те години: Porsche

1401
2020

За много от почитателите на автомобилите 80-те години на миналия век е десетилетието, в което са произведени едни от най-добрите германски коли.

До 80-те години на миналия век Porsche произвежда 924. Той наследява базовия модел 914. Под ламарините има много техника от концерна VW. 2-литровият 4-цилиндров мотор (125 к.с.) се използва и в Audi 100. По-късно хората от Porsche започват постоянно да излъскват профила на първия спортист с Transaxle-принцип. Така под капака…

…на Porsche 924 S разполовеният V8 агрегат от 928, а не бръмчащ двигател на Audi. 150 к.с. са достатъчни за максимална скорост от 215 к.с. Porsche произвежда „944“ до 1988 г. Накрая дори със 160 к.с.

Постепенно от Porsche разширяват гамата на моделите си с Transaxle-принцип. за съжаление липсват средства, за да бъде направен собствен стайлинг на Porsche 944. Въпреки, че в техническо отношение моделът е истинско Porsche, той изглежда като 924 с бузи на хамстер.

След 15 години G-модел от Цуфенхаузен спешно се нуждаят от ново 911. Представите на клиентите са различни. Porsche 964 подхожда чудесно на духа на времето, но въпреки това специалистите на тема спортни коли не желаят да подхождат хищнически по отношение на моделите си.

Porsche представя първо притежаващата 4х4 задвижване Carrera 4, а малко след това се появява и класиката Carrera 2. Идеята за двойното задвижване на 911 функционира и до днес – с изключение на Targa и Turbo това задвижване дори е серийно.

Porsche увеличава работния обем на V8 двигателя на 928 на 4,7 литра. Резултатът е 300 к.с. и се нарича 928 S. Макар, че GT се радва на голямо признание, от Porsche не успяват да го позиционират като наследник на 911.

Porsche 959 се появява с електронно регулирано двойно задвижване и регистърно пълнене. Малкият работен обем от 2,85 литра се дължи на регламента на FIA за група Б за автомобили с турбодвигатели. Въпреки това, свръх-Porsche-то разполага с 450 к.с. Максимална скорост: 317 км/ч!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин