Яката баничарка!

VW дава криле на практичното Caddy. При това какви! Със 170 к.с. и спортна DSG-трансмисия лекотоварната машина се превръща в преследвач на Scirocco


13
апр.
2017

Внушителни 350 Нм въртящ момент, под девет секунди до скорост 100 км/ч, максимално темпо от почти 200 км/ч, трансмисия с два съединителя с лостчета на волана като при Porsche, 17-цолови алуминиеви джанти – такъв автомобил няма как да не е тема номер 1.

При това под капака на возилото има дизелов двигател – автомобилът изглежда така, сякаш е на някой водопроводчик, който минала седмица ви е сменил тръбите в мазето.

Разтъркване на очи. За VW Caddy? Баничарка, която за по-малко от 9 секунди вдига 100 км/ч? Шегувате се, нали?

Изобщо не се шегуваме. Volkswagen превърна лекотоварния модел Caddy в състезателен автомобил. Специалният модел със 170 к.с. се нарича Edition 30. С него водопроводчикът би могъл да ядоса дори водача на Scirocco и да го преследва от лявата лента. Дали обаче е възможно? Решихме да пробваме. Caddy срещу Scirocco. Занаятчия срещу спортист. И простият въпрос: кой е по-бърз? Scirocco участва в сравнението със  122 к.с. Неговият 1.4 литров бензинов TSI-мотор е с въртящ момент  200 Нм. Достатъчна мощност, за да бъде взет спринта до 100 км/ч за под 10 секунди. Моторизацията е съвсем прилична и за добра еластичност. Междинният спринт от 60 до 100 км/ч се взима от Coupé-то за 5,4 секунди.

Caddy обаче вижда Scirocco само отзад. При пълно натоварване дизеловият мотор със 170 к.с. във версия Editi­on 30 издава звук като товарен автомобил. Високото Caddy също така трябва да се бори с вятъра и да носи 300 кг повече.

Няма значение – лекотоварният модел потягля така, сякаш е изстрелян от катапулт. Става адски лесно. Натискате педала на газта до ламарината, а за останалото се грижи автоматичната трансмисия с два съединителя DSG. Кратко замисляне и Caddy захапва асфалта със своите гуми с размер 205. Предавките се сменят прецизно, а нашият измервателен уред отбелязва 8,6 секунди и достигаме 100 км/ч. Зад нас сред дима от гуми е Scirocco – чао, малкия!

1:0 за Caddy

Пир междинния спринт Caddy също изпреварва Scirocco. Нищо чудно: тук дизеловата мощност среща малкия въртящ момент на бензиновия агрегат. Така след междинния спринт Scirocco изостава с няколко дължини. До скорост 180 големият модел на VW преследва малкия, като едва тогава въздушното съпротивление прекратява унижението на водача на Scirocco.

2:0 за Caddy

При максималната скорост вдигащото 200 км/ч Caddy изпреварва с 4 км/ч Sciroc­co. Затова скъпи водачи на Scirocco – спестете си присветването, ако пред вас в най-лявата лента е Edition 30 – и бездруго няма да можете да го изпреварите. И двамата тесткандидати получават по една точка.

3:1 за Caddy

Остава само Caddy да победи и на отсечката ни за управляемост атрактивното Scirocco. Тук обаче физиката си казва думата, както и неподвижната задна ос на лекотоварния автомобил с листови пружини. Тежкото и високо Caddy доста се накланя в завоите. При спиране в завой возилото се клати доста силно, докато Scirocco се справя с лекота и прецизност.

Другото затруднение за Cad­dy е постоянната намеса на ESP, която „задушава” темпото – в интерес на сигурността. Резултатът: на Caddy са му необходими около 2 секунди повече за една обиколка – 1:50,22 – в сравнение с Scirocco. Това прави една точка за спортиста. Накрая обаче тя не му помага:

3:2 – победа за Caddy

 

ИЗВОД

Благодарение на TDI мотора си със 170 к.с. Caddy печели нашия необичаен сравнителен тест. Жалко, че не всички майстори стигат до дома ни толкова бързо. Устремът на Caddy обаче затихва, когато пътят е изпълнен със завои. Високият център на тежестта и семплата конструкция на окачването го провалят при теста за управляемост.

VW Caddy 2.0 TDI DSG Edition 30

4-цил. турбо, отпр. напр. • 4 клапана на цилиндър • работен обем 1390 куб. см • мощност 90 кВт. (122 к.с.) при 5000 об/мин • макс. въртящ момент 200 Нм при 1500 об/мин • предно задвижване • 6-степенна механична трансмисия • гуми 235/40 R 18 отпр. и отз. • тестов разход на гориво 7,7 л А 95Н/100 км • CO2 182 г/км • макс. скорост 200 км/ч • 0–100 км/ч за 9,7 сек • обем на резервоара 55 л • собствено тегло 1296 кг • цена: 23 225 евро

 

4-цил. турбо, отпр. напр. • 4 клапана на цилиндър • работен обем 1968 куб. см • мощност 125 кВт. (170 к.с.) при 4200 об/мин • макс. въртящ момент 350 Нм при 1750 об/мин • предно задвижване • 6-степенна автоматична трансмисия с два съединителя • гуми 205/50 R 17 отпр. и отз. • тестов разход на гориво 7,2 л дизел/100 км• CO2 190 г/км • макс. скорост 196 км/ч • 0–100 км/ч за 8,6 сек • обем на резервоара 60 l • собствено тегло 1610 кг • цена: 31 654 евро

 

Още по темата

Card image cap
10 американски автомобила, за които не сте чували: USSV Rhino GX

19
февр.
2018

Колите на Dodge, Ford, Lincoln, Chevrolet или Cadillac са познати и обичани и в Европа. В САЩ обаче има още много малки производители на автомобили

Card image cap
50 години Italdesign – Maserati Bora (1971)

23
мар.
2018

Преглед на най-известните модели на Giugiaro

Card image cap
Твърд, шумен и горещ – огненият звяр Lamborghini Centenario

12
окт.
2016

770 к.с., 2,8 секунди от 0 до 100 км/ч, максимална скорост 350 км/ч – така Lamborghini Centenario ще отпразнува 100-годишния рожден ден на основателя на фирмата

Card image cap

В последния брой:

Архив >