2022
Етапите в белгийското рали Ипр (19-21 август) ще бъдат сцена за официалния дебют на GR Yaris H2 – експериментален прототип, при който използващият водород агрегат с вътрешно горене е базиран на бензиновия двигател с турбокомпресор, използван в серийно произвеждания модел. Иновативното задвижване е конструирано за GR Corolla H2 – автомобила, с който ръководителят на отбора Яри-Мати Латвала и неговият основател Акио Тойода участваха в състезанието за издръжливост Fuji 24 Hours по-рано тази година.
GR Yaris H2 ще преминава по един етап във всеки от дните на Рали Ипр, предвождайки състезателните машини на участниците в ралито в ролята на тестов автомобил с рали легендата на Toyota и четирикратен световен шампион Юха Канкунен зад волана. Наред с това и като част от ангажимента на TOYOTA GAZOO Racing за проучване на нови възможности за постигане на неутрален въглероден отпечатък, сервизната зона на отбора ще използва енергия с нулеви въглеродни емисии, която ще се генерира от Toyota Mirai – серийно произвежданият модел на марката с водородни горивни клетки.