2017
Човек трудно ще разпознае на пръв поглед, че Mazda CX-3 е била подложена на фейслифт – защото отвън колата е останала без промени. Всъщност японците не са направили нещо революционно със своя модел: поработили са върху задното окачване и амортисьорите, поставили са нов отопляем волан и регулация по височина на пасажерската седалка и нова камера на предното стъкло, модифицирали са някои инструменти по арматурното табло – и това е всичко.
Ъпгрейд на асистиращите системи
Фините разлики са в техниката – сериозно внимание е обърнато на електрическото сервоуправление, което е с нова настройка и в което е интегрирана интелигентна електроника. Така например асистентът за аварийно спиране в града разпознава до скорост 80 км/ч други автомобили и пешеходци. Това не е революционно – все пак при някои модели от по-нисък клас същата система работи и при максимална скорост, но все пак е добра стъпка. Освен това има т.нар. „Технически пакет“ с разпознаване на умората, отопляем волан, разпознаване на пътни знаци (при поръчка на навигация като опция) и „помощник“, който спира автоматично колата при появило се препятствие при движение на заден ход.
Ако не сте внимателни при избора на екстри, можете да останете разочаровани – така например добавянето на аудиосистема Bose със субуфер намалява обема на багажника от 350 на 287 л. Освен това „техническият пакет“ (за Германия) излиза около 2400 лева – и е съвместим само с топоборудването.
G-Vectoring Control от Mazda 6 и преработен дизел
Като гратис има софтуер, който е познат от Mazda 6 – всяка СХ-3 разполага с „G-Vectoring Control“ (GVC). При влизане в завоя тази система „отнема“ от въртящия момент и по този начин управлението става по-лесно, а СХ-3 се държи по-стабилно. Дизеловият мотор е преработен: иновационни демпфери в буталните болтове в комбинация с подобрено управление на горивния процес трябва да намалят вибрациите и шумовете. По отношение на софтуера най-важната е промяната с „дозирането“ на газта – сега агрегатът реагира по-спонтанно на командите с десния педал. Иначе мощността на 1,5-литровия двигател остава същата – 105 к.с.
Технически данни на CX-3 150 i-Activ AWD i-Eloop
Двигател: 4-цил., работен обем 1998 куб.см • Макс. мощност: 110 кВт (150 к.с.) при 6000 об/мин • Макс. въртящ момент: 204 Нм при 2800 об/мин • Макс.скорост: 200 км/ч • 0–100 км/ч: 8,7 сек • Задвижване: 4х4/6-степ. ръчна трансмисия • Обем на резервоара: 44 л • Д/Ш/В 4275/1765/1535 мм • Обем на багажника: 350 (287 с аудио Bose)-1260 л • Тегло: 1310 кг • Разход EU-Mix: 6,4 л А95Н/100 км • Емисии CO2: 150 г/км
Извод
Лека конструкция, бензинов мотор без турбо – малките модели на Mazda са много симпатични. Прекрасно е, че сега в този клас японците предлагат техника за сигурност на високо ниво. Проблемът е, че тя е само в комбинация с високо ниво на оборудване.