AUTO BILD България / Ще успее ли VW да победи американските пикапи?

Ще успее ли VW да победи американските пикапи?


28
авг.
2018

Внимание, САЩ! В Северна Америка посредством прототипа Atlas Tanoak Volkswagen „опипва“ почвата за лансирането на пикап. В сегмента отдавна има наложили се играчи в лицето на Ford F150, Chevy Silverado, Ram 1500 и GMC Sierra. Те тежат на мястото си с просторен интериор, високо ниво на комфорта, мощни двигатели и изгодни цени. Дали и VW може да играе в тази лига? В момента германците сондират мнения именно с Atlas Tanoak, който беше представен в края на март в Ню Йорк. AUTO BILD успя да седне зад волана на концепцията и да я тества.

Tanoak също разполага с много място и създава невероятно усещане за простор. Вероятно за американците подлакътникът ще бъде твърде малък – все пак отвъд Океана са свикнали този детайл да бъде с размерите на малък хладилник. Ако трябва да бъдем честни обаче, ще признаем, че с подобни габарити отвътре могат да се похвалят единствено най-големите пикапи – а Tanoak ще „настъпва“ по-скоро в територията на средноразмерните – като Ford Ranger, Chevy Colorado и Toyota Tacoma.

С генериращия 280 к.с. VR6 под капака и максимален въртящ момент 350 Нм, разпределен между двете оси, Tanoak със сигурност разполага с достатъчна мощност – за съжаление ние не успяхме да й се насладим напълно по време на нашия кратък тест, на който ни беше позволено да се движим максимум с 50 км/ч. Това, което веднага усетихме, е значително по-добрата управляемост в сравнение с конкуренцията от САЩ. Благодарение на платформата MQB въпреки дължината си от 5,44 м Tanoak е лесен за управление, което си проличава особено добре в завоите.

Дали обаче Tanoak действително ще може да покаже на „янките“, че е по-добър от местните, ще решават тепърва ръководните кадри от VW. Преди пускането на пазара трябва да бъдат направени огромен брой калкулации, при които ще бъдат взети под внимание възможният брой продажби и евентуалната печалба. Със сигурност обаче някои компоненти от Таnoak ще бъдат „отразени“ в следващото поколение на Amarok, което също ще стъпва на платформата MQB. Защо иначе германски журналисти биха били поканени да дават мнения за пикап в Северна Америка?

По време на изложението в Ню Йорк ние имахме възможност да видим отблизо първия прототип. Atlas Tanoak е първият пикап на VW, който е базиран на MQB (модулна платформа за модели с напречно разположен двигател). Дизайнът на студията е заимстван от серийния SUV Atlas – поне до средната колона. След нея с товарната си повърхност Tanoak придобива изцяло собствен и различен характер. Tanoak всъщност е и всъдеход: предната му броня има интегрирана лебедка, както и защита на пода на автомобила. Дневните светлини на модела приличат на тези на T-Roc. Елементите на радиаторната решетка са илюминирани. всъщност всички светлини на Tanoak са анимирани. Отстрани впечатление правят 20-цоловите джанти с масивни пластмасови елементи по дъгите на калниците. Отзад доминира светлинна ивица. Погледите събират и огромните, правоъгълни хромирани ауспухови тръби. В товарната повърхност има точки за закрепване канута, велосипеди и др.

Вътрешното пространство на Tanoak е продължение на външния дизайн – можем да кажем, че е почти емоционален за модел на VW. Стилът е микс от кафяво-червеникава кожа, карбон и сребристи елементи. След няколкото електрически студии този кокпит е истинска благодат. Моделът е възможният трети вариант на SUV-а Atlas, който може да се появи. Вероятно тогава кокпитът ще бъде доста по-семпъл от този на колата от изложението.

Още по темата