Ще „убие“ ли Евро 7 дизела и бензина?


16
ное.
2020

Около 3,6 милиона нови автомобила са регистрирани в Германия през 2019 г .; през 2020 г. ще бъдат значително по-малко заради пандемията от коронавируса. От 2025 г., когато в сила за целия ЕС ще влезе новият стандарт за вредните емисии Евро 7, вероятно ще бъдат доста по-малко – защото много от сегашните модели изобщо няма да ги има. Защото Европейската комисия, оглавявана от Урсула фон дер Лайен, планира най-строгите досега норми за вредните емисии при въвеждане на следващата Eвро норма.

Строгите норми за CO2-емисиите на флотилиите отдавна са уточнение, сега се обсъждат замърсители като NОx (азотни оксиди), които вече доведоха до забрани за шофиране в много европейски градове. От името на ЕС се обсъжда изложено на 66 страници проучване на експерти от цяла Европа („Advisory Group on Vehicle Emission Standards“), до което AUTO BILD достигна. Ето някои от основните опорни точки:

• В бъдеще новите автомобили трябва да могат да отделят максимум 30 мг NOx на км, а при последващ сценарий – дори само 10 мг/км. Досегашните допустими стойности бяха 60 мг за бензинови, 80 мг – за дизелови двигатели. Въглеродният оксид трябва да бъде намален от 1000/500 мг на 300, респективно 100 мг.

• Тестовата процедура RDE, при която се използва мобилно устройство за измерване спазването на граничните стойности дори в реални условия на шофиране (PEMS, Portable Emission Measurement System), трябва да стане по-строга. RDE (Real Driving Emissions) съблюдава определени параметри (средна скорост, външна температура, надморска височина, изминаване най-малко на 16 км). Пример: след студен старт, докато катализаторът загреее, автомобилите отделят повече вредни емисии, отколкото при работна температура, също така и при шофиране на пълна газ. В новата тестова процедура е разрешена пълна газ, теоретично през цялото време, само дистанцията е с 5 км по-къса. В бъдеще автомобилите ще трябва да oтговарят на тези стойности при температури от -10 до +40 градуса по Целзий, дори при надморска височина от 1000 или 2000 метра (досега – максимум 700 м) и при теоретичен „живот“ от 15 години или 240 000 км пробег (досега – 160 000). Правилата трябва да важат и при багажни кутии на покрива, багажници за велосипеди или ремаркета.

• Предишният толеранс от 25 до 30 мг при измерване на PEMS трябва да отпадне. Като цяло, това означава, че за да може даден автомобил със сигурност да „падне“ под 30 мг, той всъщност трябва да отделя 0 мг NOx. Това би било предизвикателство за съвременните двигатели с вътрешно горене, които никога досега не са били по-екологични. Експертите в бранша говорят за „обявяване на война“ и фактически за край на дизеловите и бензиновите двигатели, ако трябва Евро 7 стане факт. „Комисията иска да наложи, че на практика в бъдеще автомобилът трябва да не отделя никакви вредни емисии при всяка ситуация на пътя – било то теглене на ремарке в планината или при „пъплене“ из града. Това е технически невъзможно и всички го знаят“, изразява критиката си шефката на VDA (Съюз на автомобилните производители в Германия) Хилдегард Мюлер . Инженерите казват, че стандартите били поставени по такъв начин, че изобщо да не могат да бъдат изпълнени.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >