Ще спрат ли изцяло катастрофите в бъдеще?

Нула катастрофи, нула ранени и нула загинали – Continental поставя Vision Zero като своя дългосрочна цел


13
ное.
2017

Continental работи активно в сферата на транспортната безопасност вече 140 години. А сега компанията, която освен на гуми е доставчик и на важни електронни системи за автомобилната индустрия (напр. ABS, ESC, EBA), представя своя план Vision Zero за 100 процента елиминиране на катастрофите в бъдеще, както и на неприятните последици от тях. Като доставчик на автомобилната индустрия Continental има дори по-важна роля за създаването на системи за активна и пасивна сигурност от самите производители, които на практика интегрират това, което доставчици като Conti им предоставят. В днешния динамичен свят автомобилът отдавна е престанал да бъде лукс и се е превърнал в необходимост. През 1950 г. средно шофьорите са изминавали по 1000 км на година, а днес тази стойност е нараснала цели 12 пъти! Оказва се, че който в наши дни търси сигурност, прехрана или просто по-добри условия на живот, не трябва да се плаши от разстоянията. По пътищата на Германия се движат 44 млн. автомобила – т.е. средно на 40 млн. домакинства се падат 1,1 автомобила.

Като единственото звено за контакт между превозното средство и пътя гумата остава основен „играч“ в сферата на безопасността. На снимката – Conti WinterContact TS 860

Мобилността обаче има и тъмна страна – която познаваме по-добре като „черната статистика”. Дори в развитата Германия средно в пътни инциденти загиват около 3000 души годишно – като този печален показател е достигнал най-ниската си стойност през 2013 – 3339. Добрата новина: от 70-те години, когато навлизат обезопасителните колани, до наши дни се наблюдава почти непрекъсната тенденция на спад в жертвите на пътя – и това се дължи на навлизането на все повече системи за безопасност (в последно време от групата на т.нар. ADAS – Advanced driver-assistance systems).

„Ние преследваме стратегията зад плана Vision Zero от много години и чрез иновации и усъвършенстване на съществуващите компоненти и системи допринасяме активно за сигурността на пътя. Vision Zero трябва да бъде постигнат в три стъпки. Нашият основен приоритет е да елиминираме всички жертви на пътя, след това да намалим броя на ранените до нула и на финала – да няма ПТП-та изобщо”, казва Франк Журдан, президент на Chassis & Safety Division в Continental.

„От задължителното въвеждане на обезопасителните колани, ESC, системи за следене на налягането в гумите и асистенти за автоматично спиране в камионите се наблюдава значително намаляване на смъртните случаи и на ранените при катастрофи. Въпреки това днес годишно по пътищата загиват над 1 млн. души годишно – което е стряскащо висока стойност. Нашата цел е да не го допускаме.”

Преследвайки тази мисия, Continental не само развива своите системи за безопасност, но и, разбира се, гумите като единствения компонент, извършващ директен контакт между превозното средство и пътната настилка – при това на площ, не по-голяма от пощенска картичка. Ето защо експертите държат да информират шофьорите колко важно е да карат с хубави гуми, напомпани до указаното от производителя на автомобила налягане. Continental пледира за по-високи стандарти на тестовете за сигурност от типа на Euro NCAP с цел въвеждането на по-голям брой технологии за сигурност като част от серийното оборудване на автомобила

Хората в Continental познават добре целия спирачен механизъм – от педала до гумата

Още по темата

Card image cap
BAIC BJ 80: китайското копие на G-клас

15
сеп.
2017

Добре знаем, че когато оформят своите продукти, китайците не се притесняват да следват европейския дизайн. Нерядко в далекоизточната страна копират дори цели автомобили. Поредното доказателство: BJ 80, с който BAIC направо посяга на иконата G-клас. Като изключим радиаторната решетка, китайците не са си дали зор да дадат от себе си при оформлението на колата и смело са „копи-пействали“ от G-клас. Eстествено, отдалеч машината „лъха“ по-скоро на евтина пластмаса, отколкото на висококачествени материали. Фаровете на BAIC BJ 80 са в типичната кръгла форма, но поне не са като при оригинала с LED-лайстни и вместо това има още две малки кръгли светлини като добавка (за дневните и за мигачите). Стоповете също са с друга форма, не като при G-клас. Иначе ръбестата каросерия с изнесени калници е точно като при „кубчето“. Моторът на BAIC BJ 80 също не е собствена разработка, а е взет „на заем“ от Saab. Правото върху технологиите на шведския производител е купено от BAIC през 2009 г. Наред с патентите за 2- и 2,3-литровите турбодвигатели това включва и целите платформи на Saab 9-3 и първия 9-5, върху които BAIC прави собствени модели. BJ80 използва 2,3-литровия агрегат със свръхпълнене, генерира 253 к.с. и 350 Нм максимален въртящ момент. Срещу базовата цена от 288 000 юана (ок. 78 000 лева) клиентите получават ръчна трансмисия, но поне 4х4 е серийно. За сравнение: най-достъпната G-класа в момента – G 350 d, излиза минимум 180 000 лева – с 6-цилиндров дизел 245 „коня“. Ако искате бензинова моторизация, ще трябва да отделите поне 210 000 лева. На изложението в Шанхай „клонингът“ на G-клас беше представен като Plug-in хибрид.

Card image cap

В последния брой:

Архив >