Ще спечели ли Mazda с германски добродетели?


29
ное.
2018

MAZDA, МАРКАТА ОТ ХИРОШИМА, дълго време бе символ на солидна техника в скучна опаковка. Последното обаче остана в миналото. Третото поколение на 6, което е на пазара от 2013 г., играе ролята на разумната Alfa Romeo. За да продължи обаче да носи печалба, моделът бе подложен на разкрасителна процедура. Със свеж фейслифт и с нов дизелов двигател „японецът“ се изправя срещу германските си конкуренти Opel Insignia и VW Passat.

Отвън променените брони и фарове, както и ауспуховите тръби загатват за фейслифта. За сметка на това във вътрешното пространство обновлението е осезаемо. С висококачествени материали, освежена централна конзола и 8-инчов монитор в Mazda навлиза сериозна доза лукс. Навигационна система, LED фарове и двузонов климатик – всичко това вече е серийно в 6. Качеството на детайлите на „японеца“ изглежда значително по-зряло. Непроменено остава предлаганото място. Без значение дали на предните или на задните седалки – тук ще седите удобно и просторно. Багажникът също е с прилична вместимост – 480 литра – като освен това може да бъде разширен благодарение на разделената на две задна седалка.

Средна конзола, Head-up дисплей, фин 8-инчов монитор – в Mazda всичко е обновено. Най-после има и възможност за интегриране на смартфон чрез Apple CarPlay и Android Auto

Какво повече му трябва на човек? Може би малко по-добър диапазон на настройка на предните седалки, които винаги се оказват с няколко сантиметра по-високи от нужното. Причината е в отнемащите място електромотори – с ръчно регулиращите се седалки няма подобни проблеми. Така или иначе няма да откриете регулираща се повърхност за бедрата. Разочароващ е и мокетът в товарния отсек – евтин и в ярък контраст с красивия кокпит. В това отношение Insignia се представя много по-добре. Качеството на изработка на модела от Рюселсхайм е убедително. Благодарение на външната дължина от 4,90 метра моделът предлага навсякъде малко повече. Освен това е единственият автомобил в теста ни с голям капак на багажника, който ще заобичате и след като увеличите вместимостта от 490 на 1450 л. Хората от Рюселсхайм са пестили малко при доста хвалените AGR седалки. Макар че комфортът на седене е на много високо ниво, тесните и тънко тапицирани облегалки ви карат да си спомняте с въздишка за дебелата тапицерия на предшественика. Седалките на автомобила от среден клас от Волфсбург са по-добри. Също притежаващи щемпела на AGR, креслата блестят с много място отпред и отзад и са отлични за дълги разстояния.

Mazda 6: Щедро място отзад, скосеният покрив обаче опира в главите на по-високите пасажери.

Моделът от Волфсбург предлага най-много място при най-къса външна дължина на автомобила (4,77 метра) – така се процедира при оползотворяването на пространството. Затова и никой не е изненадан от вместимостта на багажника на Passat – 586 литра. Дълбочината му е толкова голяма, че ако загубите нещо вътре, ви е необходимо фенерче, за да го откриете.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >