Ще разбърка ли Ford Puma картите в сегмента на мини SUV-овете?


14
юли
2020

Елегантната дива черна котка е отново тук. Първата Puma бе малко Coupé на базата на Fiesta и красеше пътищата в края на 90-те. Днес, почти 20 години по-късно, Ford отново залага на това име и кръщава с него своя малък кросоувър. Отново на базата на Fiesta и с дължина от 4,21 метра котката се настанява в ловните полета на Kia Stonic, Peugeot 2008 и Volkswagen T-Cross. Както споделят представителите на производителя, малкият SUV не трябва да се възприема като римейк на първата Puma. Името се е появило случайно при дискусия във фокус група по време на анализ на автомобила. Асоциацията била толкова сполучлива и така се харесала на експертите, че от Ford решили отново да въведат обозначението Puma, въпреки че определено нямали такова намерение.

Дигиталните инструменти са интегрирани в 12,8-инчов дисплей зад волана. Много хубава графика, която се променя според режима на движение

Но какви в крайна сметка са характеристиките на Puma? Щом седнете отпред, ще се окажете в купе с доста свободно пространство – приятна характеристика на целия сегмент, с типичната си много удобна повдигната позиция на седене. Калъфките от тапицерията на стегнатите и добре оформени седалки могат лесно да се свалят с цип и при нужда удобно да бъдат изпрани в домашната пералня. А ако изберете ниво на оборудване Titanium X, седалките ви отпред дори ще са с масажни функции.

Отпред е доста широко, приятна повдигната позиция на седене. Прегледният 8-инчов тъчскрийн-е сериен

На втория ред глезотиите и удобствата не са толкова много, но в такъв тип автомобили територията там е запазена за подрастващите, които ще пътуват сигурно и удобно. Багажникът побира изненадващите за този клас 456 литра багаж (401 при версия мек хибрид). Подът му може да се регулира на височина и крие страхотна изненада: под товарния ръб ще откриете т. нар. мегабокс (MegaBox) – побираща 80 литра водоустойчива вана със сифон за оттичане на дъното. Това е мястото за калните ви ботуши след риболов или за транспортиране на саксиите с цветя от апартамента до вилата (фикусите на тъщата с височина до 1,15 м могат да се возят дори изправени). Остатъчна или разляла се по време на пътуване вода, просто изпускате с удобно развиване и отделяне на капачката от дъното.

Тестовият ви автомобил е с 18-цолови джанти, лаковото покритие се нарича Lucid Red. Запомнящ се силует

За пазарния старт Puma ще се предлага като еднолитрово 3-цилиндрово турбо със 125 или 155 к.с. През пролетта ще очакваме и 1,5-литров 4-цилиндров дизел със 120 к.с. Новост са „меките“ хибридни версии за бензиновите модификации, работещи с 48-волтова система, ремъчно задвижван стартер-генератор (11,5 кВт/16 к.с.) и малка литиево-йонна акумулаторна батерия (10 амперчаса). При първото ни тестово шофиране на борда ни работеше агрегат със 125 к.с. в хибридната си версия. Без преувеличение силно препоръчителен модел. Мекият хибрид действа в забележителен синхрон със Start-Stop автоматиката. Впечатление прави нежният рестарт след спиране на светофара. Компактният турбодвигател се нуждае от обороти и, подпомаган от стартер-генератор, се развихря истински видимо и живо в диапазона над 2000 завъртания на коляновия вал. Именно там Puma напълно разкрива своя нрав, доставя огромно удоволствие и се държи като истинска дива котка. Трите цилиндъра се усещат осезателно и акустично, звукът се движи в диапазона от опушено гърлен до леко прегракнал. Влязло в обороти, малкото зверче не иска да е тихо!

Калъфите на тапицерията могат да се свалят с лекота. Доста практично решение, особено когато често се движите в прашна среда

Самата Fiesta от AUTO BILD неведнъж сме хвалили за чудесното й пътно поведение. Това важи в още по-голяма степен за Puma. От Ford за компактния кросоувър са провели самостоятелни настройки, следата му е разширена, междуосието увеличено. Вследствие на това автомобилът перфектно стъпва на пътното платно, управлява се динамично, директно и подчертано удобно. Особено осезателно изброените качества се преживяват при шофиране в пресечен терен с много завои. Едно наистина впечатляващо поведение за представител на по-скоро градския сегмент на Mini-SUV.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател 3 цилиндъра , турбо, отпред напречно • Работен обем 999 см3 • Мощност 92 кВт (125 к.с.) при 6000 об/мин • Макс. въртящ момент 200 Нм при 1750 об/мин • Ел. задвижване стартер-генератор (16 к.с.) • Задвижване предно/6-степ. трансмисия • Д/Ш/В 4207/1805-1930*/1552 мм • Тегло (празен) 1280 кг Багажник 401–1161 л• Резервоар 42 л • 0–100 км/ч 9,8 сек • Макс. скорост 191 км/ч Разход 5,4 л А95Н (WLTP) • Емисии CO2 124 г/км • Цена от 52 600 лева (в Германия) *Ширина с отворени огледала

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >