Ще повтори ли VW ID.3 успеха на Golf и „костенурката“?


9
дек.
2020

Дигитален, динамичен, тих като призрак и закачлив: електрическият Volkswagen за масовия потребител е един наистина „зареждащ“ автомобил

Днес няма да даваме газ. Просто натискаме Play с десния крак – и потегляме. Във времето на новата електрическа мобилност нищо няма да бъде както преди. Рев при набиране на оборотите, превключване на предавки „на карате“ – сигурно внуците ми един ден ще ме гледат с отворена уста, когато им разказвам как сме шофирали едно време. В бъдеще масовите автомобили ще ускоряват още по-стремглаво – но ние, хората зад волана, няма да усещаме натоварването, която техниката изпитва. Защото всичко ще се случва плавно… и безшумно. Точно както ни демонстрира ID.3 – Volkswagen-ът, призван да се превърне в крайъгълен камък в историята на концерна, подобно на „костенурката“ и Golf – с тежката задача да се превърне в бестселър в стартиращата ера на електрическа мобилност. Моделът на ток трябва да убеди първо Германия, а после и останалата част от света, че автомобилите на ток ще ни направят щастливи в бъдеще.

Върховното пътно поведение се дължи на ниския център на тежестта и прекрасното разпределение на теглото между предна и задна ос

А шансовете му за постигане на тази цел са прекрасни: ID.3 (204 к.с.) e мощeн почти колкото Golf GTI, но в някои аспекти е дори още по-приятен за шофиране. Благодарение на задното задвижване, незабавния „прилив“ на 310 Нм, ниския център на тежестта (заради батериите в пода) и перфектното разпределение на масата между предна ос този симпатяга, изпълняващ поздравително шоу с фаровете си, се движи като по релси. Въпреки че тежи 1,8 тона!

При това в купето ще се наслаждавате на място горе-долу колкото в Passat – защото междуосието е с 14 см по-голямо, отколкото при Golf. Това е постигнато благодарение на изнасянето на по-компактните задвижващи агрегати – именно тяхната конструкция позволява на ID.3 да осигури максимално много място за пътниците си. Нещо повече – задното задвижване и липсата на предни полуоски правят ID.3 много маневрен – диаметърът на завой e eдва 10,2 метра.

Докато главният редактор проверява броя на задната седалка и се наслаждава на пространство почти като в Passat…
…редакторът Димитър Пешев остана очарован от многото място отпред и липсата на стандартен скоростен лост

И тук ще се намесят скептиците: а колко ще издържи литиево-йонната батерия (58 кВтч), преди да се наложи зареждане? Спокойно, мили хора – във всекидневието без проблем ще разчитате на 350 км пробег, а обявените от производителя по стандарта WLTP 420 км са напълно постижими. Рекордът – със сериен (!) автомобил по обществената пътна в Германия и Швейцария – е дори 531 км! Звучи доста добре, нали?

Разбира се, на финала всичко опира до пари. Към момента единствената налична версия за българския пазар – с 204 к.с. и капацитет на батерията 58 кВтч, струва минимум 70 885 лв. Противно на очакванията ни, няма отделни екстри – те са групирани в пакети, струващи между 4598 и 27 060 лв. И така топизпълнението се доближава до 100 000 лв. На това му се вика токов удар!

3 Дигиталното табло пред погледа на водача е с размерите горе-долу на смартфон

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Volkswagen ID.3 Pro Performance • Двигател: синхронен с постоянни магнити • Мощност: 150 кВт (204 к.с.) • Макс. въртящ момент: 310 Нм • Капацитет на батерията: 58 кВтч • Задвижване: задно/1-степ. автоматична трансмисия • Д/Ш/В: 4261/1809-2070 (със странични огледала)/1568 мм • Тегло: 1794 кг • Обем на багажника 385-1267 л • 0-100 км/ч: 7,3 сек • Макс. скорост: 160 км/ч • Разход: 15,5 кВтч/100 км • Пробег (WLTP): 420 км • Цена: от 70 885 лв.

Газ и спирачка ли? Не тук, има Play и Pause!

ИЗВОД

VW от много време не е имал толкова въодушевяващ и отличаващ се от тълпата автомобил в гамата си. ID.3 предлага не само заряд за изминаване на много километри, но и отличителен характер и брилянтна динамика – и така успява да ни докаже колко красив може бъде светът на електрическата мобилност.

Зад 19-цоловите джанти работят барабанни спирачки – тъй като дисковите биха ръждясявали твърде много заради по-ограничената употреба при електромобила

Още по темата