Ще победи ли Skoda Scala Golf и компания?


10
окт.
2019

Големият концерт на компактните автомобили. Новият член на оркестъра: Skoda Scala. Ще успее ли талантливият „чех“ да засенчи рутинираните си колеги?

SCALA – това ни кара да правим асоциация с Милано и голямата оперна сцена. Дали Skoda ще успее да направи едно голямо и запомнящо се представление? Пред нас е наследникът на просторния, но не особено впечатляващ и притежаващ качество на малък автомобил Rapid. Сега моделът има модерна визия, но е сдържан и делови. Най-впечатляващият елемент е голямото задно стъкло. Автомобилът е базиран на платформата MQBA0 – както например и VW Polo. „Чехът“ обаче я използва докрай – дължината му е 4,36 метра (Golf 4,26), а междуосието – 2,65 метра (Golf 2,62).

Skoda сега е с надпис вместо с емблема на задния капак. Mazda е внушителна, Ford с две ауспухови тръби, а VW – сравнително масивен

Golf VII пък се произвежда вече седем години. Рецептата на успеха: много място, много комфорт и голяма балансираност. Наследникът му – номер 8 – ще се появи още през тази есен. Дали пък маратонецът има някакъв шанс в залеза на живота си срещу по-младите си конкуренти? Например срещу новия Focus? Ford някак си винаги е бил в сянката на VW (в Германия). Абсолютно несправедливо – в периода между 2012 и 2014 г. моделът е най-продаваният автомобил в света. След това е изместен от Toyota Corolla. Focus получи ново поколение от Ford в края на миналата година – при това с успех: в Германия той е на второ място по продажни в компактния клас след Golf – тоест изпреварвайки Audi A3, Mercedes A-клас и Opel Astra. Четвъртият член на квартета ни е Mazda 3. Той си пада по специалните мелодии. Красавец с ниско смъкната муцуна, гладки флангове, масивни задни колони и внушителна задница – превъзходно неразумен сред морето от семпло оформени модели от средния клас. Всичките четири автомобила участваха с малки бензинови двигатели. Ford, Skoda и VW залагат на малки, 3-цилиндрови турбомотори. В Mazda работи сравнително голям 2-литров 4-цилидров двигател. Той е атмосферен, но с висока за бензинов мотор степен на сгъстяване от 13,0:1, като освен това е подпомаган от 24-волтова система мек хибрид. Става вълнуващо – кой ще изнесе най-доброто представление?

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Peugeot 208 в сравнение с 205

1
сеп.
2017

В Peugeot 208 живее духът на старото 205. То бе спасителят на марката и любимец на Европа. Съвсем немалки изисквания.

Card image cap
Hyundai Elantra 1.6 CRDi DCT: седан с доза финес

12
дек.
2016

Най-новото поколение на Elantra е далеч от нискобюджетен седан

Card image cap
Новото Peugeot 308 GTi: „лъвче“ с 272 к.с.

26
дек.
2015

Този „французин“ пращи от мощност и въпреки това разполага с достатъчно сцепление – но не е евтин

Card image cap

В последния брой:

Архив >