Ще победи ли хибридната Corolla Focus и 308?

0308
2019

ЕТО Я ОТНОВО, тази Corolla. Междувременно носеше името Auris, но сега моделът отново се казва така, както от 1966, или в продължение на единадесет поколения. Номер 12 е изцяло ново и вече не се предлага като дизел. Но затова пък като хибрид. Дали в този случай има реалистичен шанс във всекидневието? За да проверим това, сравнихме хибридната Corolla с две други комбита, също с типичното за всеки задвижване: Ford Focus с модерен бензинов мотор и Peugeot 308 с фин дизелов двигател. Като комби Corolla се нарича Touring Sports и притежава по-дълго междуосие от хечбек версията (2,70 метра спрямо 2,64). Принципно се отразява добре на предлаганото място, като отзад има много пространство за дълги крака. Но пък и малко място за по-буйни прически – възрастните трябва да привеждат глави. Багажникът побира приличните от 581 до 1591 литра. Полезният товар на Toyota е само 399 килограма, а прикаченият – 750 килограма.

Corolla: в товарното пространство се побират между 581 и 1591 литра. Оборудването включва дистанционно отключване, отделно сгъващи се задни облегалки, равен товарен под, постелка с два вида повърхности (килим/пластмаса) и LED светлини отстрани. Освен това…
…подът на багажника може да се регулира на две степени, а под него има голямо пространство за предмети.
Товарното пространство при 308 побира между 610 и 1660 литра – най-добра стойност! Единственият, който предлага отвор за товари, отделно сгъваща се облегалка, както и равен товарен под.
Поставката в пода побира 54 литра – там има много място за дребни предмети.
Багажникът на Focus е голям, а вместимостта му от 608 до 1653 литра. Отделно сгъващи се задни облегалки, дистанционно отключване, равен товарен под. Красив детайл…
… са релсите за щората, която много лесно може да бъде демонтирана.

При Peugeot прикаченият товар е 1,6 тона, а полезният – 489 кг. В багажника се побират от 610 до 1660 литра, най-добрата стойност или една малка чанта допълнително повече в сравнение с Ford. 308 е елегантен автомобил, най-вече като комби SW. Това важи и за типичния кокпит с разположените над малкия волан уреди. Краят на забавлението настъпва в тясната задница: тук има учудващо малко място – разлика от един клас спрямо Ford и Toyota.

8-инчовият тъчскрийн на Corolla за мултимедията и навигацията е част от серийното оборудване в ниво Lounge. С MirrorLink, но (все още) без Apple CarPlay. Много менюта и информация, например за потоците на енергията…
… в хибридната система. Въодушевяващо е, колко безупречно и леко функционира това при Toyota. Усеща се целият опит на японците.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин