Тест » Ще победи ли премиум „кореец“ Mercedes: кой е по-добрият Shooting Brake? (ТЕСТ)

Ще победи ли премиум „кореец“ Mercedes: кой е по-добрият Shooting Brake? (ТЕСТ)

1310
2022

Първоначалното вълнение отстъпи място на логиката. Добре, шикозните комбита с ограничен фокус върху полезната стойност днес се наричат Shooting Brake. Приемаме го. Затова и няма да започнем от пионерите в този сегмент, които естествено бяха без задни врати – като Reliant Scimitar или Volvo P1800 ES („ковчегът на Снежанка“). Модерен наследник на този сегмент е Mercedes CLA. Сега моделът има конкуренция. Благородната дъщерна марка на Hyundai Genesis настъпва с G70 в същия сегмент.

Въпрос на гледна точка: Genesis и Mercedes са самоуверени и различни

Крайно време за отговори: кой е най-красивият и преди всичко е най-доброто благородно комби? Разделени на четири задни светлини, изтеглено настрани задно стъкло и впечатляващ спойлер на покрива доминират в задницата на G70. С широка задна колона и без задни странични прозорци в профил моделът не прилича на комби. Предницата е различна – с тесните си, разположени едни върху други дневни светлини. Значително по-класически, макар и още по-спортен, ни се представя CLA. В сравнение с класическия A-клас предлаганото от септември 2019 г. комби е по-дълго с 27 сантиметра. Това си личи по издължения, елегантен силует със силно скосения назад покрив и типичните за марката хоризонтални задни светлини. Динамичната предница не се различава от тази на нормалната A-класа. Това важи и за ниско разположената предна броня, която придава на модела повече динамика, но във всекидневието лесно може да пострада от бордюри, прагове и неравности. Роднинската връзка с компактния модел си личи и във вътрешното пространство.

G70 Shooting Brake следва лимузината, която е на пазара от 2020 г.
Пространството за коленете и краката отзад е почти неизползваемо.
Здраво захапващите спирачки Brembo са част от линията на оборудване Sport (8420 лв.).
2,2-дизеловият двигател работи тихо и е култивиран, но е прекалено лаком

Това в никакъв случай не е недостатък: позицията на седене, изработката и управлението на кокпита са на ниво. Ако се качите веднага след това в Genesis, ще забележите разликите. И това е немалък удар за Mercedes. Ако досега продуктите от Щутгарт бяха водещи по отношение на качеството, „корейците“ бяха купувани, когато човек искаше да спести пари. Genesis обаче демонстрира любов към всеки детайл и високо качество на изработка. Фини материали, покрито с висококачествена изкуствена кожа арматурно табло и кожени тапицерии на седалките като в премиум моделите.

CLA използва като образец A-клас – с предно задвижване и напречно разположен двигател
Задницата на CLA също не е първокласна. Височината на седене е прекалено ниска, а широчината й
Типичен: лостът на автоматичната трансмисия на волана.
2-литровият мотор е шумен, но затова пък пъргав и икономичен

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин