НАЙ-ПОСЛЕ – почти ви се иска да го кажете. Най-после Mercedes GLA се превърна в „истински“ SUV. Досега компактният модел с офроуд гени беше по-скоро повдигнат A-клас. Сега се появи неговият наследник, който е с почти 11 см по-висок от преди – тоест вече е истински SUV. С приятно заоблен външен вид. Все пак трябва да споменем, че GLA никога не е бил лош автомобил, имаше екологични и мощни двигатели, добри трансмисии и щедро оборудване за сигурност. Сега обаче вече е истински SUV във всяко отношение.
Неговият съперник в теста е Volvo, както всеки офроудър се нарича XC и идва от компактната лига 40. Традиционно шведите предпочитат по-ръбест дизайн. „Чукът на Тор“ – така се казват LED фаровете, които естествено са с ръбеста форма, а радиаторната решетка е във вертикална позиция срещу вятъра. Калниците на XC40 пък се подават отвесно над пътя. Звучи като апетитен противник на новия GLA. Сравнихме двата модела. Във версия с двойно задвижване и 2-литров дизелов агрегат, както и c автоматични скорости.


Този сложен пакет на задвижване превръща SUV-овете в скъпи превозни средства. Разполагащият със 190 к.с. XC40 D4 AWD се предлага от Volvo за поне 85 262 лева, Mercedes пък иска 81 323 лева за разполагащия също със 190 к.с. GLA 220 d 4Matic. Volvo е по-скъп от Mercedes? Действително е така. XC40 е по-добре оборудван от GLA. Например серийно разполагате с LED светлини с впечатляващо гъвкаво разпределение на светлинния сноп и дори с Apple CarPlay и Android Auto. Чрез гласови команди можете например да управлявате и климатичната инсталация, а навигацията показва указанията за маршрута като карта на Head-up дисплея и като реално изображение на централния монитор.

ред. Електрически регулиращи се, опората за бедрата може да се
удължава

Volvo компенсира отчасти своята висока покупна цена с 5-годишната си гаранция – при Mercedes разчитате само на 2 години. XC40 D4 обаче харчи с половин литър дизел на 100 км повече от Mercedes. Въпреки почти еднаквите данни – 2-литров 4-цилиндров мотор с 8-степенна автоматична трансмисия – Volvo не успява да прикрие недостатъка по отношение на теглото си (с две шишета лимонада в купето надхвърля 1,8 тона). Новият Mercedes се справя по-добре не само на бензиностанцията. Той с лекота успява да откъсне Volvo. Спринт? Еластичност? Максимална скорост? Никакъв шанс за XC. Същевременно 4-цилиндровият двигател на Mercedes звучи по-сонорно, като разгръща по-равномерно и по-линейно мощността си.
Продължете на следващата страница