2020
Преди пет години дизеловият скандал разтърси автомобилния бранш. Следствието от „какафонията“ беше електрификация във всички моделни семейства, включваща от „меки“ през „пълни“ хибриди до електромобили. Ние систематизирахме плановете на производителите за дизела.
Плановете на Volkswagen за дизелите
Въпреки всичко дизелът все още не е мъртъв – Volkswagen например залага при техническото развитие на „магическата“ формула Twindosing, включваща два SCR-катализатора, които в тандем „отварят“ допълнително температурния „прозорец“ за третиране на отработените газове – и така в сравнение с предшественика двигателят ще отделя с 80 процента по-малко вредни емисии. Идеята: един SCR-катализатор с впръскване на AdBlue започва да пречиства в близост до мотора, а другият функционира на дъното на автомобила. Заради по-голямото разстояние спрямо задвижващия агрегат температурата на отработените газове преди втория катализатор е с около 100 градуса по Целзий по-ниска. Създава се и допълнителен ефект: както при студен старт, така и при пречистването на дизеловия филтър за твърди частици биват отделяни по-малко вредни емисии.

70 процента от новите Passat-и – дизелови
„Дизеловият двигател е ДНК-то на Volkswagen. Той играе важна роля за постигане на целите по отношение на СО2-емисиите и за климата от ЕС“, казва Маркус Кьоне, ръководител за разработката на дизели в компанията със седалище във Волфсбург, и добавя, че „пригодността за изминаване на дълги разстояния ще остане уникална характеристика на дизела.“ Самите шофьори също отчитат това и поръчват около 70 процента от Passat-ите с дизелов двигател. В ръководството на германския концерн знаят, че електрическата мобилност не маркира единствения път за бъдещото развитие на концерна. В цялото нещо има уловка. Защото системата за пречистване, използвана в мотора ЕА288 на Passat и Golf 8, не е икономически изгодна за приложение във всеки сегмент. В класовете под компактния няма да я срещнете. В интерес на истината обаче, тя може да бъде използвана при по-мощни двигатели – и така направи SUV-овете наистина екологични. В Инголщат добре знаят това и „прехвърлиха“ S-версиите на моделите си на дизел. Но не само за изминаващите много километри 3-литровите дизели с по 347 к.с. са перфектната симбиоза между динамика и нисък разход – перфектно за модели като Audi S4, S5/SQ6 или S6/S7.
Продължете на следващата страница