Ще остави ли Tesla Cybercab таксиметровите водачи без работа?

2211
2024

Само избрани гости присъстваха на представянето на автономно такси Tesla в Холивуд. Сега американската компания тръгва на турне с прототипа – но много въпроси около проекта остават без отговор

За първи път Tesla показва на по-широка публика от Европа своята визия за превозното средство, което ще превозва хора без шофьор като Robotaxi. Прототипът на „Cybercab“ ще бъде изложен в зали в Берлин, Париж и Лондон от 22 ноември до 8 декември 2024 г. На по-късен етап хората в Осло, Стокхолм и Амстердам също ще могат да видят таксито, което няма нужда от шофьор.

Кога ще започне производството на Tesla Cybercab?

Шефът на Tesla Илън Мъск представи концепцията, за която говори от доста дълго време, пред избрана публика в холивудско студио в Лос Анджелис на 10 октомври 2024 г. Cybercab разполага две врати, които се отварят нагоре – и с тях изглежда като купе, базирано на бестселъра на Tesla Model 3. Двуместният автомобил няма нито волан, нито педали.

При концепцията пътниците ще казват на Cybercab къде да ги закара посредством мобилно приложение. Очаква се Tesla да започне производството на роботакситата през 2026 г., разкри Мъск на събитието в Холивуд. В същото време високопоставеният мениджър призна, че е по-скоро прекалено голям оптимист по отношение на графиците за производството. Все още не се знае дали автомобилът ще бъде пуснат на пазара в Европа.

Конкуренцията вече се движи без водач

Роботаксита вече работят в САЩ, но не Tesla, а основно от дъщерната компания на Google Waymo. Техните автомобили превозват по 100.000 души на седмица в четири американски града. Жителите на Сан Франциско вече са свикнали да виждат електрическите Jaguar на Waymo, превърнати в автономни автомобили, които вече са част от градския пейзаж. И други компании, разработващи роботизирани таксита, например технологичната компания Baidu също напредват бързо в Китай.

Waymo и Tesla следват различни технически концепции. Докато дъщерната компания на Google оборудва автомобилите си с по-скъпите лазерни радари, Мъск иска автономните му автомобили да се движат само с помощта на камери. Много експерти от бранша обаче смятат, че те не могат да събират достатъчно данни за трафика и случващото се около автомобила.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв