Ще надделее ли новото Renault Clio над Peugeot 208 и Mazda2?


7
сеп.
2020

А СЕГА НИЕ, момчетата от поколението на Golf, ще седнем зад волана на Golf II GT Special, естествено фиктивно и в мислите си. Какво усещаме? Четириметров автомобил, 90 к.с. от 1,8-литров двигател. Сега тази мечта на момчетата от 80-те години се нарича малък автомобил. А в нашата история участват модели, чиито „дядовци“ навремето сме харесвали. Например Peugeot 205. Или Renault 5.
Но нека спрем дотук. Бъдещето е сега. Представяме ви скритите фаворити за всички онези, които си падат по малки и бързи коли и които не искат да карат Polo, тъй като го правят голям брой други хора. Включваме фаровете на Peugeot 208 и Renault Clio, както и на получилата фейслифт Mazda 2. Всички с дължина от около 4 метра – през 80-те биха били компактни, – всички с мощност от около 100 к.с. – както навремето компактните автомобили.

Clio: триизмерен дигитален кокпит, а под него – малкият волан
208: ориентиран към водача тъчскрийн, под него бутони за бърз избор. Добре!
Mazda 2: оборотомер в средата, отдолу индикация на темпото. Познато ни е от Porsche 911; отива и на Mazda 2

Започваме с малките „французи“. Най-изгодният модел в теста ни е Renault Clio, но той в никакъв случай не е евтин. От Renault са ни изпратили Clio с 1-литров 3-цилиндров мотор и 100 к.с. в ниво на оборудване Intens – с климатик, дигитален кокпит и тъчскрийн с възможност за свързване на смартфон, както и 16-цолови алуминиеви джанти – серийни, разбира се. В комбинация с навигационната система с голям монитор (много шикозен вертикален монитор!) и с пакета City (сензори за паркиране, камера) сумата става 31 330 лв. Направо си е малко, например тестовото Peugeot 208 струва с около 7000 лева повече! Иначе в базовата си версия 208 е по-скъп с 650 лева от Clio; за теста ни предоставиха 1,2-литров вариант Allure със 100 к.с. Цената му е 32 499 лева, а дигиталният кокпит с 3D арматурно табло, климатроник и датчици за паркиране на заден ход са на борда. Освен това Peugeot е оборудвано с навигация (1831 лева), отопляеми седалки с кожена тапицерия и електрическо регулиране на шофьорската седалка (3966 лева). Прави общо 38 296 лв. ЗА МАЛЪК АВТОМОБИЛ!

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >