Новият VW Touareg побеждава Volvo XC90 и Mercedes-Benz GLE!

1110
2018

Оборудването е модерно и прегледно, тестовият автомобил предлагаше 12-инчов дисплей за дигиталните уреди и огромен 15-инчов тъчскрийн за навигацията, климатичната инсталация, музикалната система и така нататък. Цената на цялото това великолепие с навигационна система е около 7000 лева. Но разнообразието от функции и множеството възможности не опростяват управлението. А и гласовото управление понякога реагира със забавяне и няма възможностите на системата MBUX на Mercedes А-клас, при VW не можете да управлявате автомобилните функции. Стремежът към икономии се забелязва и на други места: пластмасите в долната част на кокпита са обикновени, отделенията и поставките за чаши на средната конзола не могат да се затварят (с фин плъзгащ се капак като при Volvo например), а когато сгънете облегалките на задните седалки, не се образува равен товарен под – за тази цел при ХС90 допълнително се снижават седалките. Това са само примери, проблемите не са толкова съществени, но са някак разочароващи при автомобил с цена над 150 000 лева. При сгъване на облегалките на задната седалка Volvo може да натовари внушителните 1886 литра. От друга страна, полезният товар на ХС90 е най-малък – 501 кг, прикаченият товар (2,7 тона) също е най-нисък, при VW и Benz той е 3,5 тона. Volvo ни допада най-вече със сдържания, фин и много качествено изработен интериор.

Най-впечатляващият елемент е 9-инчовият дисплей по средата за управление на всички възможни функции – Hi-Fi, навигационна система и климатична инсталация, асистиращи системи и така нататък. Управлението на системата е като на обикновен таблет – така че всеки може да се справи. Но таблетите обикновено се ползват, докато седите спокойно на дивана, а не при скорост 130 км/ч (или 36 метра в секунда!) по магистралата. А това все пак е важна разлика. Предлагането на място в ХС90 е много добро, почти идентично с това при Mercedes, седалките, дори и задните, са удобни и подходящи за дълги пътувания. В Mercedes се чувствате, сякаш сте се върнали във времето, което всъщност не е лошо. Със стара система Comand и малки бутони. Бароковото оформление и сложното управление са доста остарели – но точно това може би ще допадне на мнозина, носталгично настроените например. Големите предни седалки са удобни, отзад също се седи много комфортно, с вместимостта си от максимум 2010 литра багажникът може да поеме най-много куфари. Най-добър е и разрешеният полезен товар от 649 килограма.

VOLVO XC90

Дигитални уреди и голям тъчскрийн и тук – управление като таблет. Страхотен стил, фино качество на изработката.

Красив детайл: въртящият се превключвател за програмите за управление.

Вместимост от 721 до 1886 литра. Напълно равен товарен под дори и при сгъната облегалка на задната седалка.

Просторна задна част с добри седалки

Mercedes се задвижва от 3-литров V6 с мощност 258 к.с., който работи приятно в комбинация с леко мудната 9-степенна автоматична трансмисия. Турбодизелът има мощна тяга още от ниски обороти (620 Нм още при 1600 об./мин), но при високи обороти е сякаш затормозен. Той работи малко по-грубо от агрегата на VW, но все пак е шумоизолиран много добре и не се напряга. Въздушното окачване (опция) е от старата школа, люлее меко на дългите вълни и леко трополи при къси удари. На спокойното, разпускащо усещане при шофиране подхожда и неособено информативното кормилно управление. Казано накратко: GLE няма особени динамични амбиции. По това той си прилича с ХС90, което се движи спокойно и леко, по възможност без прекалена агресивност. Настройките на Volvo са подчертано сигурни, ESP се намесва рано. За ХС90 също се предлага въздушно окачване (опция), което допълнително повишава комфорта на возене. Но заради 20-цоловите джанти вози относително твърдо.

Големият „швед“ се задвижва от малък 2-литров двигател с мощност 235 к.с. Този 4-цилиндров двигател сякаш се напряга повече от 6-цилиндровите конкуренти, при директно сравнение нивото на оборотите е по-високо. При натоварване 8-степенната автоматична трансмисия понякога реагира по-рязко и не работи толкова нежно като при Mercedes и VW.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин