Ще внесе ли Toyota революция със соларния Prius?


30
сеп.
2019

„Бих искал да имам електромобил, но как да го зареждам?“ Този въпрос си задават не само живущите в многоетажна кооперация, които не разполагат с километричен кабел за зареждане или със зарядна станция пред входа си. Липсата на инфраструктура, както и високата цена и недостатъчният пробег с едно зареждане са сред най-сериозните аргументи срещу електрическата мобилност в Германия. Но как би се променила ситуацията, ако не се налага зареждане посредством кабел? Ако автомобилът сам задоволява нуждата си от енергия? До момента това е само мечта, която Toyota иска да превърне в реалност – с електромобил, чиито батерии биват зареждани само посредством слънчева енергия.

Прототипът разполага с общо 1100 соларни клетки по каросерията. Номинална мощност: 860 вата

В периода от юли 2019 до март 2020 японците ще тестват прототип Prius с 1100 соларни клетки на борда, който ще може да се движи без изобщо да бъде зареждан. Част от проекта са производителят на батерии Sharp и научната организация NEDO (New Energy and Industrial Technology Development Organization). Но каква е тайната? Соларните панели са с коефициент на преобразуване на енергията 34 – значително повече, отколкото при конвенционалните фотоволтаици, които превръщат едва 20 процента от слънчевата светлина в ток. Еластичността на дебелите само 0,03 мм панели позволява те да бъдат монтирани върху предния и задния капак, както и на много други места по каросерията. Така номиналната мощност се равнява на 860 вата – с 4,8 пъти повече спрямо конвенционалния Prius Plug-in-Hybrid със система за соларно зареждане (с панел само на покрива и отговаряща за съвсем малка част от общия заряд). И още нещо – прототипът може да бъде зареждан не само в спряло положение, но и в движение.

Изпитанията със соларния Prius се вписват идеално в новата обща стратегия на досегашния специалист по хибридите Toyota, който в момента разработва нова платформа за електромобили съвместно със Subaru.

Зареждане в движение: зареждането може да се извършва не само в спряло положение, но и в движение

Още по темата

Card image cap
Hyundai i20 Coupé 1,0 Turbo GDI – спортист за всекидневието

5
юли
2016

Моделът с три врати е значително по-динамичен от големия си брат. И пръв получава новият 3-цилиндров турбодвигател с директно впръскване

Card image cap
Новият С3: Citroën ще прави фурор при малките

12
сеп.
2016

Бърз, готин, тоест истински „французин“: третото поколение на C3 иска да преобърне света на малките коли

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: