2021
Мercedes тръгва по нов път със следващото поколение на Citan. В бъдеще „баничарката“ с висок покрив ще бъде предлагана в две версии: като T-клас или изцяло електрическия EQT в ролята на личен автомобил и като лекотоварен модел, който ще продължи да се нарича Citan и също ще бъде пуснато на пазара с електрическо задвижване като eCitan. На 25 август 2021 г. Mercedes ще представи работната версия. Вече има първи тийзър и малко официална информация за второто поколение на модела.
Изглежда дизайнът се отдалечава от този на Kangoo
Новият Citan също ще бъде плод на алианса с Renault, но първата снимка разкрива, че Benz-ът се отдалечава от използващото идентична техника Kangoo. Дизайнът изглежда по-изчистен и по-малко закачлив, формата наподобява V-клас, а предната част лесно може бъде сбъркана с актуален SUV на Mercedes. Нов светлинен подпис с две хоризонтални ленти една над друга в горната част на по-тесните фарове е основен акцент във външния вид. Радиаторната решетка очевидно изглежда по-голяма и се простира по-надолу. Вероятно тийзърът представя версията на двигател с вътрешно горене, тъй като решетката не е затворена.
Разгледайте обяви за употребявани Mercedes Citan
За новия Citan отново има ще плъзгащи се врати от двете страни, оборудването за безопасност трябва да бъде по-богато, също както и комфортът при шофиране. В допълнение към триместния товарен вариант отново се предлага и Citan Tourer с пет места. Новият модел също отново трябва да се предлага с три варианта на междуосието.
eCitan с автономен пробег около 265 километра
В интериора не се очакват нито Widescreen инфотейнмънт система, нито дигитален кокпит. Задвижванията ще бъдат като при Kangoo Rapid – 1,3-литров бензинов двигател с две нива на мощност, 102 или 130 к.с., както и 1,5-литров дизел. Предлага се и в две версии със 75 или 95 к.с. За предаването на мощността винаги се грижи 6-степенна ръчна трансмисия. Mercedes eCitan трябва да използва задвижването на Kangoо Rapid E-Tech Electric, който ще бъде пуснат през 2022 година. При него задвижването е поверено на електродвигател с мощност 102 к.с. и батерия с капацитет 44 кВтч, която трябва да позволява пробег около 265 км.