Шофьорски курсове още в детската градина


24
дек.
2018

Ролята на видеорегистраторите в шофьорските кабини разкри Яцек Калета, изпълнителен директор на полската логистична компания SAMAT, според когото съществуват добри практики в много европейски страни, които използват IVMS (In Vehicle Monitoring System) система и имплементират работещи решения, от които всички можем да почерпим опит.
Мястото на пътната безопасност в образованието бе във фокуса на представянето на автомобилния рали пилот Димитър Илиев, който е убеден, че за да променим нагласи, трябва да се върнем в самото начало, като въведем обучение по пътна безопасност още в детските градини и училищата. Освен това от огромно значение е увеличаването на практиката в рамките на шофьорските курсове и възстановяването на полигоните, на които начинаещите да трупат опит в безопасна среда.

Значението на техническата поддръжка на автомобилите обобщи Людмил Чингов, сервизен инженер в „Ауто Бавария“. Немалко се говори за техническата поддръжка, а много по-малко за това, че е нужна по-добра подготовка на специалистите, които я извършват. За още по-добра превенция сервизите следва да бъдат сертифицирани, а самите шофьори ежедневно да проверяват изправността на автомобила си: налягането в гумите, наличността на течност за чистачки, изправност на светлините.

Интерес предизвикаха симулациите на преобръщане на кола и челен удар, организирани от Димитър Илиев
от Safety Driving Academy

Мотоциклетният състезател Ангел Караньотов запозна аудиторията с предизвикателствата на безопасността при двуколесните. Първо те са изключително по-уязвими на пътя, което рядко се признава от самите им водачи. И тук, както и при шофьорските курсове, часовете за обучение са изключително малко, в момента едва 21 учебни. Ако вдигнем тази бройка и приемаме с уважение всички участници в движението, то със сигурност ще се приближим към по-безопасна среда.

Превенция и интервенция в пътната безопасност бе темата на журналиста Спас Кьосев. „Много са нещата, които следва да предприемем индивидуално и като общество, но ролята на компаниите и институциите е не по-малка. Нужно е да даваме добър пример на младите, да се държим по-възпитано на пътя. Компаниите могат да насърчават с бонуси спазването на правилата и да порицават с вътрешни глоби нарушенията, а институциите да прилагат по-голяма строгост и по-адекватни наказания. Когато всеки спазва правилата, няма как да не се получат нещата.“
Управлението на умората при шофиране чрез изготвянето на индивидуален план за пътуване разясни Хулия Инчи, мениджър по пътна безопасност в Shell за Европа. Можем да предотвратим много инциденти на пътя само с няколко много прости решения, които са валидни както за професионалните, така и за обикновените шофьори: да планираме маршрута и пътя си; да си осигурим достатъчно почивки при по-дълго пътуване; да инвестираме повече време в обучение на шофьорите; винаги да мислим за това, че сме важни и че някой ни чака вкъщи.

Със своя международен опит и експертиза гостите формулираха устойчиви предложения, който Shell ще насочи към подходящите институции под формата на добри практики

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >