Шофьорите считат поведението на другите на пътя за основен риск


13
авг.
2020

Повече от половината европейски шофьори считат, че основният риск, свързан с управлението на автомобил през лятото, е свързан с поведението на другите шофьори на пътя. Това е резултатът, който показва последното проучване на Nokian Tyres за летни гуми и който напомня, че човешкият фактор продължава да играе ключова роля в осигуряването на безопасна и правилна експлоатация на превозното средство. Същото е валидно и за отговорността да се използват подходящи гуми за съответния сезон.

Според проучването на Nokian Tyres най-висок риск на пътя през лятото има вледствие на неразумно и опасно поведение на други шофьори, превишена скорост и употреба на мобилен телефон по време на шофиране. Чехите, поляците и италианците са показали най-малко доверие в другите шофьори.

Опасността, породена от прекалено високата и несъобразена скорост, е подчертана особено силно от поляци и чехи. Употребата на мобилен телефон или други технологични джаджи при шофиране се счита за най-опасния фактор от италианците. Интересно е да отбележим, че рисковете, свързани с пътуване с автомобил, представляват най-голямо притеснение за участниците в анкетата, които са на възраст над 51 години. В тази възрастова група шофьори повечето хора демонстрират по-високо ниво на внимание за поведението на другите участници в движението, както и за състоянието на пътя. Това може да се дължи на осъзнаването от страна на по-възрастните шофьори, че в дадени ситуации имат нужда от повече време, за да реагират, а също така и поради факта, че техните автомобили често са по-стари.

Състоянието на гумите е от значение

Повече от една трета от шофьорите проверяват дълбочината на протектора на гумите си два пъти годишно, 24% го правят на всеки два до три месеца, докато 13% извършват тази проверка веднъж годишно. Въпреки това, 10% от запитаните не си спомнят кога точно са проверявали състоянието на гумите си за последно, или дали изобщо някога са го правили. Сред хората, които са най-загрижени за състоянието на гумите си, тоест респондентите, които проверяват дълбочината на протектора на всеки два до три месеца, са били предимно италианци, хора, които шофират от 30 000 до 40 000 километра или повече годишно, мъже, и шофьори на възраст над 66 години.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >