Шефът на West Coast Customs: талантите свършиха


16
май
2019

Кое е общото между мегазвездите Шакил О’Нийл, Снууп Дог, Миси Елиът, Фарел Уилямс, Джъстин Бийбър и Арнолд Шварценегер? Всички те дават скъпите си автомобили за допълнителна преработка на Райън Фридлингхаус – легендарния основател на тунинг работилницата West Coast Customs, станала световноизвестна с поредицата Pimp My Ride на американския телевизионен канал MTV, която показва реалната трансформация на уникални автомобили.
След откриването на филиали в Австралия, Малайзия и Русия West Coast Customs стигна дори до Дубай, но работилницата в Берлин, прочула се с клиенти като боксьора Владимир Кличко, за съжаление вече не съществува. Но AUTO BILD България реши да стигне до извора – град Корона близо до Лос Анджелис, за да се срещне лично с невероятния Райън Фридлингхаус. Преди 25 години той взема от дядо си заем от 5000 долара, за да започне собствения си бизнес.
Питаме го дали би променил нещо, ако днес може да започне отначало. „Честно казано, бих започнал по същия начин – казва Райън. – Мисля, че ако тогава имах повече пари или произхождах от богато семейство, едва ли щях да бъда в позицията, в която се намирам сега. Когато нямаш нищо в началото, ти просто си принуден да работиш още по-здраво и по-упорито. Това те кара истински да цениш онова, което притежаваш днес. Когато стартираш скромно, нагласата ти е далеч по-адекватна за справяне с бизнеса. Разбира се, би било чудесно, ако тогава имах познанията и уменията, които притежавам днес. Но нека да не забравяме, че сега може да сме по умни, но за сметка на това физически остарели.“

Типично по американски: докато монтьорите работят усилено по автомобилите, посетителите се любуват на работилницата

Работилницата на Райън Фридлингхаус е нещо като като работещ музей на автомобилната промишленост. Между уникални, върхово тунинговани, вече завършени модели момчета и момичета работят върху разглобени лимузини, спортни кабриолети и малки камиончета. В огромната зала звучи хип-хоп, всички са облечени в черно и носят логото на WCC. Интересуваме се кой бе първият клиент на West Coast Customs? „Първият ни сериозен клиент, който промени всичко, бе Шакил О’Нийл – спомня си Райън. – Той наистина ни мотивира да правим неща, които никой дотогава не беше правил. Първата кола, която докара, бе едно Ferrari… Искаше да му отрежем покрива! Представяте ли си? До този момент аз никога не бях работил каквото и да било по Ferrari, а той ми казва да му махна покрива! По онова време тази кола струваше около 100 000 долара… Признавам, впоследствие без покрив Ferrari-то наистина му отиваше повече на баскетболния ръст“, смее се Райън.

Инспирирани от комиксите: много от разработките на West Coast Customs са в стила на класическия Pop Art


Изключително доволен Фридлингхаус е от сътрудничеството с Continental, компанията, която повече от десет години доставя гумите за автомобилите, които се преработват в West Coast Customs. Любимата марка на Райън си остава Mercury. Това е колата, която мечтаел да тунингова още когато бил дете. В работилницата му има няколко такива модела, по които продължава да се работи. „Обожавам да импровизирам по тези модели – споделя Райън. – Mercury за мен е безкрайна история. Винаги с удоволствие ще работя по модели Mercury.“

Ретро жилка: някои от клиентите на West Coast Customs си падат по автомобилните класики, но очакват те да возят като модерни автомобили

След повече от 25 успешни години в бизнеса сме любопитни да научим коя е най-голямата промяна в очите на магьосника на тунинга от Калифорния. „Тоталната липса на таланти – отсича Райън. – Това е най-болезнената промяна за последните тридесет години! Днес имаме на разположение всякакви инструменти, но на хората им липсва дух, вече няма добри идеи! Продължавам да се питам защо, когато нямахме компютри, правехме по-добри коли? Тогава имаше истинска страст у работниците. Днес времената са определено жестоки. Младите хора не искат нищо да работят с ръцете си. Ние все още разчитаме на възрастни колеги, но те започват да се пенсионират, някои дори вече не са между нас… Бизнесът става все по-труден. Дори се замислям дали вече не е време да инвестирам в обучение, защото просто не мога да намеря добри работници…“
Въпреки липсата на млади таланти Фридлингхаус не се отказва. Най-новият му проект е ролъркоустър за така популярните в Щатите увеселителни паркове. Специалният дизайн на влакчето е в стила на West Coast Customs. Щом се качите в него, с огромна скорост ще може да минете през реплика на най-култовата работилница за автомобили в света. Дръжте се здраво!

Боите и лаковете тук също са специални: напоследък най-много се търсят филигранни релефни шарки в модни нюанси

ИЗВОД

Райън Фридлингхаус започва с 5000 долара заем от дядо си. Типично по американски тази успешна тунинг лаборатория е машина за пари: от шоуто в MTV, през музейните експонати в град Корона, до клиентите с тлъсти портфейли от Бевърли хилс.

Още по темата

Card image cap
Колосите от срещата на G20

2
юли
2017

Срещата на G20 в Хамбург ще превърне града в крепост. AUTO BILD ще ви запознае с най-впечатляващите бронирани автомобили, които ще превозват и пазят най-силните държавни фигури в света- стартираме с "Beast" на американския президент Доналд Тръмп

Card image cap
Rimac Concept One или Bugatti Veyron: eлектромобил срещу кола с 16-цилиндров мотор

13
апр.
2017

2 автомобила, 2089 к.с.: Rimac Concept One срещу Bugatti Veyron

Card image cap
From Dusk till Dawn в Rolls-Royce

13
апр.
2016

Кабриолет за близо 330 000 Euro – звучи страховито. Също като легендарния филм за вампири. Една много особена разходка с Rolls-Royce Dawn

Card image cap
Карах най-бързата кола на света

30
мар.
2017

Повече просто не съществува: със своите 1400 к.с. GT9 Vmax развива максимална скорост 437 км/ч. Направо невероятно! Редакторът ни Гералд Чайка се пробва в Цандвоорт. Репортаж от едно ексклузивно преживяване

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: