Автономното управление отдавна се счита за следващия крайъгълен камък в развитието на автомобилната индустрия. Напоследък обаче ентусиазмът в бранша по тази тема поутихна. Според шефа на Stellantis Карлос Тавареш моделите Level 5 били „недостижими“. Това мнение сподели високопоставеният мениджър на симпозиума CAR в Бохум. За пример в подкрепа на твърдението си Тавареш даде огромното кръгово кръстовище с 12 изхода около Триумфалната арка в Париж – според него роботизиран автомобил никога нямало да се справи с този „транспортен лабиринт“.
Кристоф Перила, ръководител на Valeo, един от най-големите доставчици на лидарни системи за частично и изцяло автоматизирано шофиране, гледа на темата малко по-трезво. В сектора на леките автомобили той също не очаква серийни автомобили Level 4 и 5 в обозримо бъдеще. А за Level 3, което вече е технически постижимо, Перила предвижда пазарен дял само 2-3 процента до 2030 г. – т.е. предимно за луксозния клас.
Технологията Level 3 позволява на водача временно да предостъпи някои от задачите си зад волана на компютър и да откъсне очи от трафика. При Level 4 и 5 техниката поема за постоянно контрола над волана, след което не се налага нито да въртите волана, нито да натискате педалите. Перила очаква такъв тип системи да се използват предимно за търговски Robotaxi услуги в САЩ и в Китай.