2017
AUTO BILD: Господин Нойман, шефът на Peugeot Карлос Таварес каза, че би искал да „разгърне“ потенциала на Opel. Какво може да стане по-добре под ръководството на PSA в сравнение с GM?
Карл-Томас Нойман: Виждам много нови шансове. Представям си например, че в някои насоки може би ще имаме по-голяма свобода.
В кои области?
Досега разработвахме нашите модели на глобалните платформи на GM. Това е по-скъпо, отколкото ако бяха създавани по мярка за Европа.
Новият Crossland X бе разработен съвместно с PSA за Европа, как се развиха нещата?
Сътрудничеството ни е страхотно, работим много добре заедно, а и разходите се движат по план. Това ме настройва много оптимистично.
Тоест в бъдеще всички модели на PSA и Opel ще бъдат конструирани върху общи платформи, както е при концерна VW?
Да, това е целта ни в средносрочен и дългосрочен план.
Ще се наложи ли сега спиране на проекти?
Не, ние ще развиваме портфолиото си както сме обявили. Вече е обявен и новият Grandland X, който ще бъде произвеждан съвместно с PSA.
Кой ще е следващият нов модел?
През следващата година ще пуснем на пазара новия Combo, който също е разработен съвместно с PSA.
Всичките три нови модела са базирани на платформи на PSA. Нуждае ли се изобщо Opel от собствени инженери?
Естествено, Opel остава индивидуална, германска марка и за това се нуждае и от собствени разработки. Ние вложихме много труд в разработката на Crossland X, Grandland X и Combo, които са истински модели на Opel.
Ще изнася ли в бъдеще Opel в Китай и САЩ?
Първо трябва да си напишем домашните тук, в Европа.
Очаквате ли трудности в сътрудничеството заради културните различия?
Напротив! Нима точно заради политическата ситуация в Европа създаването на нов европейски шампион при сливането на двете компании не е страхотен сигнал? Все пак основаването на съвременна Европа се дължи и на дружбата между Германия и Франция. Под моето ръководство Opel ще допринесе още за повече за тази дружба.