2024
В Германия внезапното спиране на държавните финансови стимули за електромобили в края на миналата година доведе до несигурност в автомобилния бранш. Opel също забелязва настроенията на потребителите – но шефът на компанията все още не се съмнява в пътя на електрификацията
Ръководителят на Opel Флориан Хютл наскоро коментира предизвикателствата на пазара на електромобили. Въпреки несигурността, породена от спирането на държавното финансиране за Германия, Хютл е на мнение, че това щяло да забави развитието на електрическата мобилност, но нямало да го спре. Въпреки че в Opel усещат отдръпването на потребителите, компанията не се отказва от целта си да предлага само електрически автомобили в Европа от 2028 г. Хютл подчертава, че тази стратегия щяла да бъде следвано последователно и нямало да бъде зависима изцяло от решенията на политиците.
Хютл вижда правителственото финансиране като полезен инструмент за подпомагане във фазата на прехода към електромобилите. Като положителен пример той посочва програмата с лизинга на електрически автомобили във Франция, която среща добър отзвук. Високопоставеният мениджър също така потвърди плана на Opel да пусне на пазара електрически модел за 50.000 лева. Следващото поколение платформи за електрически трябва да позволи редуцирането на разходите до такава степен, че да се постигне ценови паритет с конвенционалните двигатели с вътрешно горене.
При представянето на изцяло електрическата версия на SUV-а Grandland в завода в Айзенах, Хютл обърна внимание и на проблема с производствените разходи в Германия. Той обясни, че докато при автомобил от по-висок клас като Grandland е възможно те да бъдат компенсирани, в сегмента на малките автомобили това било много по-трудно поради сериозната конкуренция. Поради тази причина производството на модели като Corsa в Германия за момента било немислимо.
Тези изявления показват, че въпреки несигурността на пазара на електромобили в момента и спирането на правителствените стимули, в Opel са твърдо решени да продължат по пътя към електрическата мобилност и да бъдат в челните редици при трансформацията на автомобилната индустрия.