2024
Шефът на Mercedes-Benz Ола Келениус ще увеличи инвестициите в автомобили на двигатели с вътрешно горене. Това решение ще засегне и S-класата, чиято освежена версия ще се появи в средата на 2026 г.
Електромобилите и хибридите трябваше да генерират половината от продажбите на Mercedes до 2025 г. Но драстично намаленият интерес на клиентите към електрическите автомобили в последно време накара шефа на Mercedes Келениус да преосмисли курса на компанията, като засегна се отметна от стратегията Electric-only. Преходът към електрическа мобилност щял да отнеме повече време от очакваното. Така и обаче не става ясно колко дълго ще се точи той – и колко дълго Mercedes ще задържи ДВГ.
Сега шефът на гиганта с централа в Щутгарт внесе малко разяснения по темата в интервю за WirtschaftsWoche. Завръщането към двигателите с вътрешно горене очевидно ще бъде застъпено в доста по-сериозна степен, отколкото се очакваше досега. През 2024 г. Mercedes щял да инвестира само в подразделението за леки автомобили: „14 милиарда евро в научноизследователска и развойна дейност и в нашите заводи с фокус върху дигитализацията, електрическата мобилност и високите технологии при двигателите с вътрешно горене“, каза изпълнителният директор Келениус пред WirtschaftsWoche.
Ако броят на електрифицираните високотехнологични двигатели с вътрешно горене през 2030 г. бъде по-голям от очакваното, „ще поддържаме индустриалните структури, които имаме днес, и ще ги използваме ефективно“. Под „електрифицирани високотехнологични двигатели с вътрешно горене“ Mercedes има предвид основно хибридите.
Сега Mercedes ще преработи именно този тип задвижващи системи, така че „да бъдат запазени и през следващото десетилетие“, коментира Келениус пред WirtschaftsWoche. Всички „релевантни двигатели с вътрешно горене и трансмисии“ също щели да бъдат адаптирани спрямо новите норми като Eвро 7 или China 7. „Нашите двигатели винаги ще бъдат на най-високо ниво по отношение на технологиите. В противен случай би се наложило внезапно да спрем нашия бизнес с ДВГ още през 2027-28 г.”
Допълнителни разходи за S-класата
Задържането на двигателите с вътрешно горене ще окаже влияние и върху S-класата: обновената версия на актуалната генерация на лимузината трябва да се появи в средата на 2026 г. „Инвестирахме много повече, отколкото обикновено харчим за фейслифт, в нов двигател с вътрешно горене на S-класата“, допълва Келениус. Mercedes „инвестира повече пари в двигатели с вътрешно горене, отколкото беше планирано“, за да използва потенциала за приходи от очакваните по-големи продажби.
Въпреки това Mercedes се придържа към инвестициите си в електрически автомобили: слуховете, че разработката на бъдещата електрическа S-класа била преустановена, не отговаряли на истината. „Проектът върви с бързи темпове.“ Защото в крайна сметка Mercedes трябвало да „стане въглеродно неутрален до края на следващото десетилетие“.
Планирани са още осем гигазавода за батерии
В Щутгарт не са се отметнали и от плановете си за изграждане на заводи за батерийни клетки: „Ще имаме нужда от осем гигафабрики или капацитет на батериите 200 гигаватчаса, както беше планирано.“ Всичко това обаче трябва да се случи малко по-късно.