2019
AUTO BILD: Дълги години бяхте асистент на Фердинанд Пийх и сте имали поглед отгоре върху концерна. Как е да ръководиш малко дъщерно дружество?
Асталош: Аз работя от 30 години в концерна VW, а досега не ми е било толкова забавно и интересно.
Вие ръководите Italdesign от три години. Какво се промени? Кое е различното в действията Ви от преди?
След като VW пое фирмата, бяха разработени няколко шоуавтомобила, които бяха далеч от действителността. Извън концерна VW почти нямаше разработки. Искам в бъдеще да отворя фирмата за другите производители.
Няма ли да възникне проблем с поверителността? Все пак фирмата Ви е част от концерна Volkswagen…
Напротив. Всички клиенти ще се възползват от опита, който имаме с VW. Между проектите ни са изградени китайски стени – всеки клиент може да ни посети по всяко време и да ни инспектира. Всички данни се съхраняват отделно на различни сървъри. За съжаление през последните години италианските фирми за дизайн на каросерии извървяха тъжен път: Bertone фалира, Pininfarina години наред работеше на загуба и бе продаден в Индия.

Как вървят нещата с Italdesign?
Ние сме добре. Печелим и инвестираме в производството на спортни автомобили и нова мобилност.
Какво конкретно планирате за следващите години?
При спортните автомобили ще пуснем откритата версия на Zerouno. Също така работим над създаването на пасажерски дрон с Audi и Airbus. Новата мобилност само за богатите едва ли ще бъде приета. Затова оставаме стъпили здраво на земята със зарядни станции за електрически велосипеди и съвсем нови транспортни концепции.