Шефът на Daimler за новата S-класа: „никоя S-класа в историята не е била толкова спортна и пъргава“


2
сеп.
2020

S-клас винаги е бил движещ се символ на най-добрите постижения. Първият сериен автомобил с ESP, първият с навигационна система, първият с еърбег. А днес? Шампионът от Формула 1 Люис Хамилтън, певицата Алиша Кийс, звездата от Силициевата долина Дженсън Хуанг (шеф на Nvidia) представят  (във видеоклипове заради Covid-19) как се произвежда S-клас. Индустрия 4.0 отива към най-стария завод на Mercedes. Шефът: „Гордеем се с това, което е направено тук. Това е признание за нашата история, за Германия.“ Daimler отдавна не продава повечето произведени екземпляри от модела тук, а на други места по света. През 2019 са реализирани 71 700 S-класи, повечето в Китай.

Новата S-класа ще може да се движи напълно автономно.

Актуална ли е все още такава кола?

Дизайнът е семпъл, без лиготии, без излишна показност. Искаме да постигнем хармония в духа на времето, също и в автомобила. Какво ни обгражда днес, какво намираме за приятно, какво е привлекателно? Стомана, дърво, стъкло, текстил, кожа, но и тънки екрани, гласов контрол. Луксът е – типично по германски – при нас разглеждан като нещо негативно, в други страни към него се отнасят по различен начин.

Какво може да прави тази кола, а другите не могат?

S-класата трябва да има поне една функция, която дори хората с големи очаквания не очакват. The plus one.

Със завиващите си задни колела S-класата може да се откъсне при преследвания по тесни улици. Калениус: „Имате голяма и малка кола едновременно, нито една S-класа в историята не е била толкова уверена, пъргава и спортна.“ И толкова интелигентна. Шофьорът се идентифицира чрез лицево разпознаване или пръстов отпечатък, през волана гледа към 3D дисплей, който създава усещане за дълбочина 50 сантиметра; когато погледне през предното стъкло, той вижда линии, стрелки, ограничения, проектция на пътя на около десет метра напред, но също и маркировка на лентата отляво и отдясно. „На теория S-класата също може да прожектира филм на асфалта, толкова добри са LED-прожекторите“, казва шефът. Интериорна светлина може да сигнализира за опасност и дори да показва, че разбира водача. И ако Германия стане първата страна, позволила автономното управление през 2021 г., S-класата ще може да се управлява сам-самичка със скорост до 60 км/ч (ниво 3) – без ръце на волана, без крака на педалите в задръстванията и по градските магистрали.

Какво друго? S-класата ще се предлага стандартно в две дължини, както и в 5,5-метрова версия на Maybach. Цените ще започват от около 200 000 лева. Ще има хибрид, който ще може да измине 100 километра в изцяло електрически режим. На всяка седалка има до 19 мотора. За реглаж, за масаж, за 4D музикално изживяване. „Искаме да направим музиката осезаема“. Не само ушите чуват звука, усеща го цялото тяло. Системата MBUX, гласовото управление, работи от четири места и разбира няколко команди, произнесени една след друга.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >