Шефът на Audi е убеден, че бъдещето принадлежи на електромобилите

2905
2024

В интервю пред AUTO BILD шефът на Audi Гернот Дьолнер говори за новия базов модел, бъдещето на ДВГ и дизайнерските тенденции на марката

В Инголщат се правят сериозни промени с познатата цел Vorsprung durch Technik (б.пр. „напредък чрез технология“). Преследвайки я, шефът на Audi Гернот Дьолнер въвежда преструктурирания и прави Масимо Фрасчела главен дизайнер. Освен това Дьолнер наскоро стана председател на борда на директорите за технически разработки. В интервю за AUTO BILD Дьолнер говори за бъдещето на двигателите с вътрешно горене, новия дизайн и Audi Q6 e-tron.

AUTO BILD: Все повече и повече производители искат спирането на двигателите с вътрешно горене да бъде отложено. От 2024 г. Audi ще пусне на пазара и ДВГ-платформа за последното поколение нови мотори с вътрешно горене, паралелно с електрическите. Ще запази ли и Audi двигателя с вътрешно горене по-дълго от планираното?

Дьолнер: Позицията на Audi е ясна – ние тласкаме напред с пълна сила електрическата мобилност и за целта правим огромни инвестиции. В същото време е важно да проявим гъвкавост по отношение на предлаганите задвижвания, тъй като преходът към електрификацията ще настъпва по различно време в различните региони. Ето защо за нашата моделна офанзива, която започва сега, разчитаме на две нови платформи – Premium Platform Electric за електрически модели и Premium Platform Combustion за нашите модели на ДВГ и plug-in хибриди от следващо поколение.

АВ: Напоследък търсенето на електромобили се сви значително заради отпадането на субсидиите (бел.ред. – в Германия) и високите цени. Audi е премиум марка, но и в този сегмент клиентите отдават все по-сериозно значение на цените поради сериозните отстъпки, предлагани от конкуренцията. Как Audi ще се справи с евентуалния натиск за по-ниски цени от страна на клиентите?

Дьолнер: Като премиум производител ние не залагаме на краткосрочни сваляния на цените. „Премиум“ е синоним на стабилно запазване на стойността: с политиката на стабилност при предлагането ние също така гарантираме, че след години нашите клиенти ще могат да продадат своето употребявано Audi на достатъчно висока цена. След като преди известно време федералното правителство внезапно отмени екобонуса, ние решихме да вземем мерки в краткосрочен план. За вече поръчаните през тази година модели на Audi покрихме дела от премията, която политиците бяха обещали на хората.

АВ: Миналата година Audi обяви, че ще пусне електромобил, позициониран под Q4 e-tron. Ще го има ли в крайна сметка?

Дьолнер: Да. В средносрочен план ще лансираме нов електрически автомобил в сегмент А. Това ще бъде страхотен базов модел.

Зад волана на Audi: Дьолнер в новото Q6 e-tron, което поставя началото на моделната офанзива.

АВ: За много хора Audi все още е „напредък чрез технология“. Други производители разчитат на различни уникални предимства, за да продават своите електромобили (Mercedes G-клас се върти на място, Hyundai Ioniq 5 N „бръмчи“ като бензинов). Какво ще направи Audi, за да се отличава в бъдеще?

Дьолнер: Преди всичко искаме да изпъкнем чрез типичните за Audi силни страни и в света на електромобилите. Най-добрият пример е новото ни Audi Q6 e-tron. То поставя нови стандарти по отношение на ефективност, пробег и зареждане и в същото време предлага типичната за Audi динамика. Цялостната концепция прави автомобила различен. Разбира се, залагаме и на някои акценти. Обещавам, че ще продължим да изненадваме с иновации в новите си модели, които един по един ще пускаме.

AB: Електрически модели като Renault 5 или VW ID.2 GTI залагат на ретро дизайн. Вие пък представихте прототипа Audi S1 ​​​​Hoonitron. Означава ли това, че ще открием ретро дизайн и в серийни модели на Audi?

Дьолнер: Дизайнерското наследство отличава утвърдените марки от новите производители и стартиращите компании. В Audi се гордеем с дизайна на нашите класики и елементите, които ги отличават. Залагаме на дългогодишни тенденции и се осланяме на нашето наследство, за да се развиваме. Дизайнът на Audi трябва да бъде класически, непреходен и същевременно винаги с ясни форми, прогресивен и дързък.

С новия главен дизайнер Масимо Фрасчела компанията определя курса в оформлението на бъдещите модели Audi.

AB: Масимо Фрасчела стана новият главен дизайнер на Audi. Вие му възложихте задачата да направи „напредъка чрез технологията“ видим и осезаем“. Можете ли да ни обясните по-подробно как ще бъде реализирано това в дизайна на бъдещите модели Audi? Какво по-конкретно имате предвид?

Дьолнер: Много съм доволен, че успяхме да привлечем Масимо в Audi. В досегашната си кариера той е създал истински икони. И никога не се е задоволявал с постигнатото, винаги е мислел по нов и различен начин. Той винаги се е стремял да комбинира, от една страна, изчистени и прецизни форми, а от друга, избягване на излишна украса и тенденции „еднодневки“. Той е креативният ум, затова скоро сам ще даде – или по-скоро ще покаже – отговора на вашия въпрос. Сигурен съм, че ще тласне сериозно напред целия дизайнерски екип.

АВ: Дългоочакваното Audi Q6 e-tron най-накря беше пуснато на пазара. Успяхте ли да повлияете на координацията или дори на развитието му малко преди края на подготовката на модела? Какво променихте?

Дьолнер: Разбира се, не пропуснах възможността да тествам обстойно Q6 e-tron. То наистина маркира огромен технологичен напредък по отношение на електрическата мобилност. И да, успях да се включа в последните стъпки преди финала. Целият екип на Audi се гордеем с крайния резултат.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин