2017
1. Карайте винаги със скорост, с която контролирате добре машината, за да не прибягвате до резки движения. Ако се налага, ги правете с увеличаващ се прогресивно интензитет.
2. Най-фатални са резките движения със спирачките и кормилото. Добрите мотористи знаят, че интензивно се спира с право кормило и това винаги е основната им грижа.
3. Даването на газ натоварва задното задвижващо колело, а спирането с предната спирачка го разтоварва. Именно безконтролното подаване на газ е едно от най-опасните действия при карането на мотоциклет.
4. Преди влизане в завой изберете правилната предавка, така че да ускорявате равномерно в завоя. За мотоциклета това е задължително, ако искате да имате сцепление със задната гума или да не паднете заради гравитацията.
5. Никога не карайте на неутрална предавка в завой!
6. Възползвайте се от възможността да потренирате на специализирани курсове за безопасно управление, с които ще надградите уменията си и ще имате повече сигурност.
Как да изберем правилната гума?
Всеобщото схващане, че по-широките гуми имат по-добро сцепление, не е вярно. По-голямата площ намалява притискащата сила, затова зимните гуми (да кажем при рали автомобилите) винаги са по-тесни. При мотоциклетите по-широките гуми са полезни при неравни повърхности, наличие на камъни, пясък и др. Ако карате мотоциклет всесезонно, а не само на топло и сухо време, избирайте шосейни гуми за дъжд на известни производители, в името на които има думичката Road, и никога не жалете пари за гуми – това е най-добрата инвестиция за моториста след каската.