2025
Новият Opel Grandland прави впечатление със своя атрактивен екстериор и изискан стил, новаторски технологии, интелигентни решения, достатъчно пространство за всичко, което ви е необходимо и напълно електрифицирана гама от задвижващи системи. Носителят на „Златен волан 2024“ се предлага като напълно електрически Grandland Electric, Grandland Hybrid с 48-волтова технология и мощен Grandland Plug-in Hybrid. Екипът на главния инженер на Grandland Дирк Камински тества интелигентната plug-in хибридна концепция за задвижване и потвърждава удивителните резултати, които ще впечатлят водачите, както на служебни автомобили така и собствениците на модела, с пробега на дълги разстояния.
„Стойностите на WLTP са ясни: според официалния тестов цикъл, нашият нов Grandland Plug-in Hybrid предлага комбиниран пробег от до 897 километра, от които до 87 километра са чисто електрически,“ заяви Дирк Камински. „Но ние решихме да проверим и да видим какво наистина може да направи автомобила. Нашият нов SUV от най-висок клас определено ще преодолее границата от 1000 километра с пълен резервоар и пълно зареждане на батерията. Grandland е „произведен в Германия“ и слиза от поточната линия на ултрамодерната фабрика в Айзенах. Затова го подложихме на тест – при условия, които са влошени в сравнение с официалния тестов цикъл и представянето на модела е отлично.“
Отлично представяне: 1115 км пробег при неблагоприятни условия
Докато стойностите на WLTP се определят при температури от около 23 градуса по Целзий, новият Grandland Plug-in Hybrid потегли на тест във ветровито и дъждовно януарско утро при свежите 11 градуса по Целзий и подходящо за сезона с 19-цолови зимни гуми вместо летни гуми с по-ниско съпротивление при търкане. Тестовият автомобил бе напълно оборудван GS. Единственото изискване, което спазва екипа е: „SUV модела да е с пълен резервоар и батерията от 17,9 кВч да е напълно заредена. Ще караме, докато резервоарът за гориво и батерията покажат 0 и са съвсем изразходвани.”
Plug-in хибридът премина типичните пътища от района на Рейн-Майн около Рюселсхайм и Франкфурт до района на Рейн-Некар и обратно. Маршрутите включваха магистрални участъци със свободен трафик, със спиране и тръгване и трафик в пиковите часове, както и селски пътища и градски трафик, включително спирания на светофари – тест в реалния живот, който отразява истинските ежедневни изисквания на много шофьори на служебни и лични автомобили.
Резултатът от теста на новия Opel Grandland Plug-in Hybrid със 143 кВ (195 к.с.) системна мощност и 350 нютонметра максимален въртящ момент, който постигна само с едно зареждане на резервоара и батерията, надмина очакванията на екипа: при средна скорост от 80 км/ч и високоефективен общ среден разход от 4,6 литра гориво на 100 километра, SUV-ът измина общо 1115 километра в четири етапа (прекъснати от почивки, за да се изпълнят законовите изисквания за спазване на времето за шофиране). Grandland Plug-in хибридът измина малко повече от една трета от общото разстояние, или по-точно 380 км, изцяло на електричество и следователно локално без вредни емисии.
„Фактът, че Grandland постига изключителни стойности при тези обстоятелства – в края на теста температурите паднаха до едва 4 градуса по Целзий – още веднъж потвърди, че сме създали автомобил, който е новаторски във всяко отношение с концепция за задвижване, която е напълно подходяща за ежедневна употреба. Високоефективният двигател с вътрешно горене и електрическият мотор работят в перфектна хармония“, заяви Камински. „Нещо повече: всеки път, когато намалите скоростта, автомобила превключва в режим на електрическо задвижване. Това е възможно, тъй като рекуперираната енергия се използва за електрическо захранване на автомобила, което означава, че дългите разстояния могат да бъдат изминавани при ниски и средни скорости без локални емисии.“
„Екологична иновация“ à la Opel: Grandland е ефективен SUV пестящ ресурси
Новият Opel Grandland Plug-in Hybrid е перфектен избор, както за водачи на служебни коли на дълги разстояния, така и на собственици на лични при шофиране в свободното време, които искат да бъдат особено ефективни по отношение на ресурсите и да забравят безпокойството за пробега. Не само използването на рециклирани материали и липсата на хром показват какво има предвид Opel под „Екологични нововъведения“ и устойчивост в новия върхов SUV. Това се демонстрира и потвърждава и от резултатите от проведения тест.
Множество други качества на изцяло новия Grandland правят ежедневните работни пътувания, както и дългите пътешествия още по-приятни: ергономичните седалки, сертифицирани от Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) осигуряват спокойствие и комфорт за пълно удоволствие от шофирането. Патентованата ергономична функция Intelli-Seat е стандартна за всички предни седалки. С технологии като Intelli-Lux HD светлина без отблясъци, Intelli-HUD head-up дисплей или осветената, полупрозрачна Pixel Box, шофьорите на Grandland са перфектно оборудвани и разполагат с всичко необходимо.
В края на теста остава един последен въпрос: какво разстояние би могъл да измине новият Grandland Plug-in Hybrid с пълен резервоар и пълна батерия при идеални тестови условия – например в началото на лятото? „След проведения тест и получения резултат за пробег от 1 115 км, който изминахме, ние като екип считаме следното: При оптимални условия със сигурност ще бъде възможно дори повече“, отбеляза Камински.