Новини » Чисто нова Tesla „угасва“ на магистрала, официалният сервиз вини шофьорката

Чисто нова Tesla „угасва“ на магистрала, официалният сервиз вини шофьорката

1910
2022

Един от най-големите кошмари на всеки водач е автомобилът му ненадейно да спре в най-лявата лента на магистралата. Именно това се случва на американка зад волана на Tesla Model 3. Реакцията на официалния сервиз е потресаваща!

Всъщност оплаквания от различни Tesla Service Center се чуват все по-често – те са свързани освен с дълго време за чакане и подозрителни диагнози, така и с неправомерни обвинения към клиентите.

Именно от последната категория е случаят на д-р Дана Бремс. Във видео, което тя публикува на своя канал в YouTube, калифорнийската лекарка споделя опасното си преживяване, което по нейни думи й се е случило на магистралата между Лос Анджелис и Санта Моника.

В тази отсечка тя кара своята нова-новеничка Model 3 заедно с партньора си. Предишната нощ електромобилът бил прекарал на зарядната станция тип Wallbox и според показанието на таблото имал ток за изминаване на около 225 километра, а зарядът бил 40%. Въпреки това изведнъж автомобилът спира на магистралата без каквото и да е предупреждение.

Чисто нова Model 3 с пробег 225 км спира в активна лента на магистралата

Камерата на въпросния Model 3 запечатва случая. На видеото действително се вижда как буквално от нищото автомобилът губи скорост и спира на магистралата. По думите на Бремс било доста травмиращо. Те били в най-лявата лента, но въпреки това отдясно и отляво постоянно хвърчали автомобили със скорост около 125 км/ч.

При това Tesla-та била спряла точно зад завой без видимост. Затова лекарката и спътникът й решили да не излизат, а да изчакат полицаите, които да обезопасят мястото, като спрат трафика. Докато чака пътна помощ в „патрулката“, Бремс се опитва да получи помощ през мобилното приложение на Tesla.

В крайна сметка, „помощта“ идва под формата на съвети в чат, в който Бремс описва случката и пита какво би следвало да направи. 15 минути по-късно от другата страна получава отговор, че може би е време да се обади на 911.

Когато Бремс обяснява, че вече го е направила, от центъра за обслужване на Tesla казват, че всичко е записано и че може просто да закара автомобила в сервизния център в Сан Франциско следващия понеделник. Така заявката за асистенция била затворена – без да бъде изчакан отговор от клиента, недоволства Бремс.

След това на шокираната собственичка на Tesla-та се налага да отвори друг билет (ticket) за помощ, тъй като не живеела в Сан Франциско, а в Санта Моника. И там от отдела за обслужване обясняват, че просто трябва да посети сервиз в идния понеделник. Бремс казва, че разполагала с пътна помощ в момента. След това от отдела за обслужване предлагат злополучната Model 3 да бъде оставена на паркинга на дилърството и шофьорът на пътната помощ да пусне ключа й в пощенската кутия.

Паркингът на Tesla се оказва заключен – и нямало пощенска кутия за ключа

Малко по-късно шофьорът на пътната помощ информира дамата, че паркингът на сервиза бил заключен и че пощенска кутия изобщо нямало. И тъй като представителството на Tesla било в несигурен квартал, Бремс започва да се чуди какво да прави.

Накрая тя инструктира шофьора на влекача да остави автомобила максимално близо до сервиза и да скрие добре ключа – и човекът решава да го пъхне в плик под близката кофа за боклук. Въпреки това Бремс е доста неспокойна и през целия уикенд проверява какво се случва около автомобила й чрез режима на наблюдение. За щастие, в понеделник хората от Tesla докладват, че машината е приета. Дотук добре.

Собственичката на Tesla-та изкарана виновна – и я накарали да плаща

Но всъщност тогава започват истинските проблеми: когато Бремс пристига в сервизния център, служителят там първо й обяснява, че ще трябва да покрие разходите за пътната помощ. В крайна сметка тя се била обадила за нея. Освен това електромобилът бил спрял по нейна вина, защото батерията не била достатъчно заредена!

Бремс отвръща, че според показанието в автомобила имало заряд за още 225 километра и че той бил зареден предишната вечер. Това обаче не интересувало приемчика. Автомобилът бил „ремонтиран“, като го заредили добре. Дори когато Бремс обяснява, че Model 3 е разполагал с 40 процента от заряда на батерията по време на инцидента, служителят на сервиза не спира да й вменява вина.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин