2019
ХИБРИД НА ВИСОКО НИВО – можем да обобщим горе-долу по следния начин. В действителност в Mercedes са усъвършенствали до перфекционизъм комбинацията между разполагащ със 122 к.с. електромотор, пакет от батерии с капацитет 13,5 кВтч и дизелова машина със 194 к.с. Benz-ът може да се движи изцяло на електричество, а когато се налага, давате газ и ускорявате с двигателя с вътрешно горене. На разположение са общо 700 нютонметра, а като цяло впечатление прави фактът, че хибридното комби се движи доста по-прецизно, пъргаво и потегля без никакво придърпване. Техниката на 300 de дава няколко възможности за включване на електрическата машина.


Mercedes може или да измине изцяло на електричество до 45 километра, да комбинира интелигентно-адаптивно и двата вида задвижване, да замрази нивото на батерията или по време на движение да използва мощността на двигателя с вътрешно горене и по този начин да зарежда блока от батерии. Това е възможно и посредством зареждане от контакта – до пет часа са необходи за зареждането на 100 процента от батерията. Значи всичко е окей. За съжаление – не. E-клас просто не си струва. Ако изминавате до 15 000 километра годишно, ще се придвижва по-изгодно с дизеловия модел. Груба грешка: в Mercedes са поставили батерията в багажника, което ограничава товарните способности. Доста нелепо за едно комби.



Съветът на Auto Bild
T-Modell е по-изгоден и практичен като конвенционалния вариант E 300 d T-Modell. Хибридът доставя удоволствие, но е скъп.
Mercedes E 300 d T-Модел Цена 103 737 лв. Мощност 245 к.с. Двигател 2.0 дизел Разход 6,7 л дизел
Mercedes E 300 de T-Модел Цена 109 604 лв. Мощност 306 к.с. Двигател 2.0 дизел + електромотор Разход 3,4 л дизел плюс 10,5 кВтч