НАШЕТО ИЗВЪНРЕДНО ИЗДАНИЕ 2021 ОТ 164 СТРАНИЦИ:

0912
2020

Най-готината „количка“

Изцяло електрическият Fiat 500 става по-достъпен. И за 4000 лв. повече се предлага като модерен модел с 3+1 врати

В ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЦЕЛИ 13 ГОДИНИ Fiat произвежда второто поколение на култовия мъник. Постоянните специални модели поддържат търсенето стабилно.  Сега на пазара се появява изцяло нов 500 – при това само с електрическо задвижване (предшественикът ще остане в гамата с двигател с вътрешно горене). Тайната на изцяло новоконструирания, дълъг 3,63 метра благороден мъник е оптимизирана за електрическа мобилност, модулна платформа на концерна FCA. Нейната премиера е в 500 – на борда тя осигурява решаващо по-голямо пространство.

ПЪРВИ ВПЕЧАТЛЕНИЯ

S става все по-добър!

Новият Mercedes S-клас е най-модерният автомобил на света. Тествахме всички иновации

Под тази обвивка се крият високи технологии: новият Mercedes S-клас притежава техника, каквато преди това изобщо не е имало

КОГАТО ШОФЬОРСКАТА ВРАТА СЕ ЗАТВОРИ с плътен звук, в новия Mercedes S-клас става дос­та тихо. Това не се променя и след стартиране на редовия 6-цилин­дров двигател. Електрическият стартер-генератор дава на S 500 толкова много мощност дори и в долния диапазон на оборотомера, че тежащата над 2 тона лимузина потегля с лекота и безшумно при съвсем леко натискане на педала на газта. Разполагащият с 435 к.с. двигател работи сдържано на за­ден фон, като навлиза акустично с типичния за шестте си цилиндъра звук в купето само при кикдаун или в спортен режим. Отвън све­тът си съществува безшумно, като почти не се чува дори и при достигане на максималната скорост от 250 км/ч.

КУЛМИНАЦИЯТА НА YARIS

АКО ТРЯБВА ДА БЪДЕМ ЧЕСТНИ – НЕ СМЕ ОЧ­АКВАЛИ от Toyota пускането на пазара на толкова при­ятна за шофиране машина. При това толкова последователна: екипът от WRC на Томи Макинен е разработил GR Yaris на рали база. Данните на японската машина: 261 к.с. от 1,6-литров турбо 3-ци­линдров агрегат, 360 Нм, 5,5 сек за спринта до 100 км/ч и електронно ограничена максимална скорост от 230 км/ч. Покрив от карбон, врати и капаци от алуминий. Пер­манентното двойно задвижване GR Four изпраща в зависимост от режима въртящия момент чрез раздатъчна кутия към предните или задните колела (в нормален режим 60:40, в спортен режим 30:70, Track 50:50). Така Sport означава режим за малък дрифт, а Track – оптимален за поддържане на траекторията.

НЕОБИЧАЙНО ОБИЧАЙНО

ОТ ТОЗИ МОМЕНТ ЗАПО­ЧНАХ ДА СЕ СЪМНЯ­ВАМ в самия себе си. Имам навършени 37 години и по детски се радвам, че се е появил автомобил, който съвсем не е рево­люционен. А нали именно новото поколение би трябвало да тича запъхтяно след всеки нов моден тренд? Все пак все още минавам за млад, нали така…? Но очевидно вече не съм. Подобно на iX3 пулси­рам на прага между „16-годишен по душа“ и побелели кичури по главата. Новият SUV на BMW също има желание да бъде хипстър с мо­дерни обноски, но всъщност е из­граден върху стар и утвърден базов модел

Продължителен тест

МИНА ДОБРЕ

В началото на теста мнозина подценяваха Kia Stonic. След две години убедителна работа малкият SUV си спечели голям брой почитатели

СЪЩЕСТВУВАТ ПРЕД­РАЗСЪДЪЦИ СПРЯМО някои тестови автомобили у моите колеги. Моделите с 6 или повече цилиндъра га­рантират усмивка по лицата им, а малките автомобили с малки 3-цилиндрови мотори ги карат да правят такива физиономии, сякаш им предстои посещение при зъболекаря.

Така пристигането в гаража за модели за продължителни тесто­ве на AUTO BILD на Stonic с цвят Флорида-жълто през юли 2018 не бе посрещнато много ентуси­азирано. Работен обем 998 cм3, 120 к.с., механична трансмисия. Страхотно. При това сравнително непознат модел. От 2017 г. насам в Германия са продадени около 20 000 броя Stonic. Още първите страници в дневника на автомо­била говорят за преосмисляне. Редакторът от отдел „Новини“ Петер Фишер намира „кросоувър външността за сдържана, удобна и просторна за класа си“. Хенинг Хинце пък смята, че Stonic e „изне­надващо добър малък автомобил с голям комфорт на пътуване и добра маневреност“.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин