Дихателна недостатъчност
Редакторът Димитър Пешев
6000 EВРО. ТОЛКОВА Е ДЪРЖАВНАТА СУБСИДИЯ, КОЯТО ЧОВЕК ПОЛУЧАВА, ако реши да си купи новата Mazda MX-30 в Германия. А тук? Тук просто няма да плащате за „Синя зона“ и ще ви освободят от данък МПС. Невероятни облекчения при автомобил, който у нас струва 70 000 лева, а в Германия – колкото добре оборудван Golf! Благодарение на правителствените стимули, разбира се. И преди да стигнем до ролята на държавата заради липсата на инфраструктура за електромобили или Plug-in хибриди, трябва да погледнем гражданите й, които небрежно запушват паркоместата със зарядни станции. В идеалния случай това става с електромобил, а в лошия – с автомобил на ДВГ, най-добре с някой „чипосан“ дизел без DPF и с изключен ЕГР. И докато разни Facebook експерти са направили задълбочен сравнителен анализ за емисиите в целия жизнен цикъл на средностатистически електромобил и на 15-годишен дизел „на реални километри“, София успя да стане лидер поне в една класация – тази за най-мръсен въздух. Така от година на година столицата ни изпитва все по-сериозна дихателна недостатъчност – много по-страшна от тази, която COVID-19 причинява. И не, не е само заради отоплението на твърдо гориво.

AIR ИСКА ПОВЕЧЕ
По-бърз, по-интелигентен, по-усъвършенстван: Lucid Air, електрическата луксозна лимузина от Щатите. Возихме се в автомобила
КОГАТО КОРОНА БЕ САМО ИМЕ НА БИРА, а Калифорния – най-доброто място да я пиеш, седях на задната седалка на прототипа на Lucid Air и се наслаждавах на мястото, светлината и спокойствието по време на пътуването си през Лос Анджелис. Усещането ми е, че това е било преди цяла вечност. Всъщност се случи през 2017 г. Сега Lucid Motors, американският стартъп от Силициевата долина, представя серийната версия на електрическата луксозна лимузина Air. Произвеждана в новия завод в Аризона, от пролетта на 2021 на американския, а от 2022 г. и на европейския пазар. За три години почти няма промени при външния вид, но затова пък отвътре те личат. Най-впечатляващото нещо при Air (поне на хартия) е една стойност, която откроява лимузината пред Tesla Model S, Porsche Taycan, Polestar-2 и останалите на паркинга. Тази стойност е 32.

ОСВЕЖАВАНЕ ЗА БЕСТСЕЛЪРА
С фейслифта си VW Tiguan получава и версия Plug-in хибрид – но ние тествахме по-атрактивната за нашия пазар дизелова топмодификация
ПРИ ФЕЙСЛИФТ АВТОМОБИЛНИТЕ ПРОИЗВОДИТЕЛИ рядко правят сериозни промени под ламарините – Volkswagen обаче предприе именно тази стъпка с произвеждания от 2016 Tiguan II. Сегa SUV-ът разполага с по-висок преден капак в стила на удължения вариант Allspace и с нови калници, в които са интегрирани LED-фарове като при Golf 8. Те са серийни, а срещу доплащане могат да бъдат и матрични, с интелигентно разпределение на светлинния сноп – екстра, в която си заслужава да инвестирате 803 лева допълнително.
След теста на n-тия хибрид или „чист“ електромобил, при качване в тестовия Tiguan за пръв път от много време насам се усмихваме: дигиталното табло (серийно) ни посреща с надпис на български – „Пробег 650 км“! При това напълно истински. Да, познахте – това го може само TDI. 2-литровият агрегат под капака генерира 200 к.с. и 400 Нм.

Леко освежена
Mazda обнови CX-3. По-добро оборудване, по-нисък разход на гориво – не е никак малко
АВТОМОБИЛНИЯТ БРАНШ Е БРУТАЛЕН. Едва проходил и вече се числиш към остарелите. Пет години на пазара? Старо желязо, направо за моргата. Или пък един зрял модел. Като Mazda CX-3. Ако като пенсионер изглеждам така… Затова от Mazda не са променили външния вид на модела, оставяйки „скалпела“ в чантата. Добре, някои „бръчки“ не могат да бъдат изгладени дори и с фейслифт. По отношение на ергономията сме на друго ниво, на задната седалка е по-скоро тясно, а навигацията не е от най-бързите.

Тествахме Audi RS e-tron GT
Audi RS e-tron GT е базиран на Porsche Taycan – притежава обаче собствен характер
КОГАТО ДВАМА ДУШИ В Ъ Р Ш А Т Е Д Н О И също нещо, накрая резултатът нерядко е различен. Макар новото Audi RS e-tron GT да е базирано на същата платформа като Porsche Taycan (40 процента идентични компоненти според ръководителя на проекта Денис Шмиц), характерът на модела от Инголщат е различен. Комфортен, когато е възможно, динамичен, когато е необходимо. С 598 к.с. и 830 Нм максимален въртящ момент (в режим Overboost на разположение са 646 к.с.) е излишно да дискутираме по отношение на динамиката.
Продължете на следващата страница