ЧЕТЕТЕ В НОВИЯ БРОЙ 10 НА AUTO BILD:


8
окт.
2020

КАК СЕ ПРЕДСТАВЯ SUPRA С 4 ЦИЛИНДЪРА?

СЪБУДИ СЕ, МОЙ МАЛЪК ПРИЯТЕЛЮ! С натискане на стартовия бутон за Supra GR 2.0 започва една тежка тестова програма. Базовата моторизация на японеца се из- правя не само пред леко разочарования тестови екип („О, само 4-цилиндров…“). На отсечката за изпитания на управляемостта на пистата Contidrom го чака коварен противник – Alpine. За задвижва- нето в A110 отговаря почти идентичен 4-цилиндров турбоагрегат. Със собствено тегло само 1,1 тона „французинът“ подхожда по отношение „мощност-тегло“ на по-големия брат на японския спортист, Toyota Supra GR 3.0 с редови 6-цилиндров мотор и 340 к.с. Там всяка конска сила отговаря – също както и при Alpine – за само 4,4 килограма. При Supra GR 2.0 са цели 5,7 килограма на конска сила. Никога не сме твърдели, че ще бъде лесно. 2-литровият турбоагрегат (код B48) се събужда с леко ръмжене – както и при по-голямата Supra, той е производство на BMW.

ЧАСТИЧНО ДИЗАЙНEРСКИ EЛЕКТРИЧЕСКИ МОДЕЛИ

НИ Е СМЕ НАЯСНО, ЧЕ тук сравняваме ябълки и круши. И въпреки това DS 7 Crossback E-Tense и Volvo XC60 T6 Recharge са ориентирани към почти един и същи тип купувачи – такива, които искат да карат нещо различно и които не си броят стотинките. И двата модела са Plug-in хибриди, експресивни, дизайнерски творения и се отличават с това, че са различни. Въпросът, който ни вълнува: дали Volvo с цена от близо 130 000 лв. придава довол- на доза индивидуалност, или за такава е достатъчен и струващият с около 10 000 лв. по-малко DS? И на двата модела не им липсват оригинални екстри: LED светлините и благородният часовник на борда в DS разиграват страхотна хореография още при качване. Задната облегалка се регулира електрически – сякаш се намирате в Maybach Landaulet.

Сравнение на шест двойки модели с двигател с вътрешно горене и с електрическо задвижване

ДАЛИ ДВИГАТЕЛЯТ С ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ ПРОДЪЛЖАВА да е основното средство за задвижване на автомобилите? Или пък електромобилите са по-добрата алтернатива? Сега, когато в Германия покупката на електромобил се стимулира със солидни екологични премии от държавата, тези модели станаха много по- атрактивни и по-примамливи. Подобна премия в България към момента няма, но за ориентация оставихме и цените за родния пазар. Сравнихме шест двойки, които с изключение на моторизацията са почти идентични или поне си приличат доста. Градски бълхи и компактни модели, които в много от случаите стават и за дълъг път. Естествено, класическите въпроси за пробега и инфраструктурата за зареждане си остават актуални. Ще намерите решението в края на статията. И то определено ще ви изненада.

Сравнение на малки SUV-ове

Кой е най-големият с малък мотор?

ПО-МАЛКОТО Е ПОВЕ­ЧЕ? ЗАБРАВЕТЕ ЗА това! Тази често цитирана безсмислица няма да се превърне в истина дори и повто­рена сто пъти. Когато ядете нещо и то свършва, обикновено ви се отваря по-голям глад. И въпреки това по-малкото може да се окаже правилният избор. Например, когато става дума за SUV-ове. При средно 1,5 души в автомобила те отговарят на повечето потребно­сти за мобилност. Затова избрах­ме за теста Kia Stonic, Renault Captur и Škoda Kamiq – с малките 1-литрови бензинови двигатели с мощност около 100 к.с.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >