ЧЕТЕТЕ В НОВИЯ БРОЙ 10 НА AUTO BILD:


8
окт.
2020

Кой притежава пространството

Главният редактор Ралф Петров

АВТОМОБИЛЪТ ИМА НУЖДА ОТ ПРОСТРАНСТВО. ЗА МНОГО дори от прекалено много пространство. За сметка на други превозни  средства. Паркираният автомобил изразходва четири до шест пъти повече място  отколкото например един велосипед. Или седалка в градския транспорт. Още повече пространство колите „изгарят“, докато са в движение. Автомобилът се нуждае не само от пътища, трябва му също така обилна дистанция към всичко наоколо, за да се гарантира оптимална сигурност. Други превозни средства водят неравна битка с автомобилите. Коли паркират или спират безцеремонно върху велоалеи и тревни площи. Бус лентите съвсем не се ползват само  от автобуси. Автомобилите охотно заемат пространството, което им се полага. Дори отнемат допълнително място, където не им  е мястото, с основание критикуват пешеходци. Но виновни ли са за това автомобилите?  Или широко скроените пишман шофьори зад воланите?

САГАТА ПРОДЪЛЖАВА

ЕДНА КЛАСИЧЕСКА ИС­ТОРИЯ НА УСПЕХА: След падането на желязната завеса групата Renault залага на неособено бляскавото наслед­ство на социалистическата ру­мънска марка Dacia и през 2004 г. пуска на европейския пазар първия си модел Logan. Следват Sandero и повлияният от SUV модата Sandero Stepway. Успехът, катализиран зна­чително от атрактивната ценова политика, е последван от второто поколение Dacia през 2012 г. А ето че сега, в едно скрито в предгра­дията на Париж хале, французите разкриват предпремиерно пред AUTO BILD България прелестите на третата генерация.

Всъщност Dacia Sandero е най-продаваният автомобил в Европа на пазара на частни клиенти от 2017 г. и най-продаваният Dacia модел с почти 2,1 милиона про­дадени автомобила, което пред­ставлява 32% от продажбите на автомобилния производител от 2004 г. насам. Sandero Stepway представлява 65% от всички про­дажби на Sandero с повече от 1,3 милиона продадени автомобила.

Тествахме Aston Martin DBX

НЕКА ПЪРВО ЗАПОЧНЕМ С ЕДНА ГАТАНКА. Кой е най-важният автомобил британско производство през тази година? Mini? Не! Land Rover? Горещо. Jaguar? Още по-горещо! Aston Martin DBX? Съвсем горещо. Наистина е той, на първо място заради дизайна. Като спортен автомобил, само че един етаж по-високо. Получихме възможност да тестваме DBX. И ако целта на хората от Aston е била да направят най-добрия SUV с най-добрата управляемост, можем да ги поздравим – получило им се е… Преди всичко е впечатляващо колко малък се усеща DBX, когато седнете зад волана му.

Тествахме Porsche Cayenne GTS

Porsche Cayenne GTS е отново тук. Истински празник за душата и слуха благодарение на новия V8

БРРРРООААХХХ!!! ДОСТА БЕЗАПЕЛАЦИОННО звучи новият 8-цилиндров агрегат с автоматично подава- не на газ при стартиране на двигателя. На някого може да му се стори досадно, друг пък направо ще се притесни, когато например в късна доба реши незабелязано да потегли с този красавец от тиха уличка във вилна зона. Но подобни случаи са по-скоро изключение, защото на клиентите явно им харесва. Скромни съграждани, които се чувстват уютно в сивотата на незабележимите средни статистически данни, със сигурност няма да си купят Porsche, дори и на старо.

ТОЗИ VW Е СТРАХОТЕН!

Стана доста бързо: едва появил се в шоурумовете, ID.3 е последван от електрически SUV с размерите на Tiguan – VW показа ID.4

СЛЕД ПЪРВИЯ ЕЛЕК­ТРОМОБИЛ НА VW НА платформата MEB – ID.3 – хората от Волфсбург пока­заха и ID.4. От гледна точка на размерите ID.4 се позиционира между Tiguan и неговия вариант Allspace. В числа това означава: 1,61 метра височина, 4,58 метра дължина и 1,85 метра широчина. Междуосието е 2,77 метра. Благо­дарение на задното задвижване електромобилът притежава ди­аметър на завой от 10,2 метра, което е на нивото на компактен автомобил. Интериорът е почти едно към едно от ID.3. За­това и при ID.4 дис­плеят с уредите и з г л е ж д а малък.

Формула Е-TECH

ВДЪХНОВЕНИ ОТ УСПЕХА НА ЕЛЕКТРИЧЕСКИЯ модел Zoe, от Renault  залагат на електрифициране на още модели от своята гама  – с хибридните версии на Clio и Captur французите предлагат предпочитаната комбинация за града и дълъг път. Хибридите на Renault се предлагат в два варианта: E-TECH Hybrid (пълен хибрид, известен също като HEV или хибрид) и E-TECH Plug-in Hybrid (пълен plug-in хибрид, известен също като PHEV или plug-in хибрид). Интегрирането на новата технология е лесно заради  новата модулна архитектура CMF-B. Системата E-TECH е базирана  на 150 патента, като инженерите на Renault са намерили революционно решение,

Продължете на следващата страница

Още по темата