2021
Епохата на водо(рода)лея?
Главният редактор Ралф Петров
ЗА АСТРОЛОЗИТЕ ЕРАТА НА ВОДОЛЕЯ ОЗНАЧАВА ТРАНСФОРМАЦИЯ НА ЦИВИЛИЗАЦИЯТА. Знакът на Водолея е символ на новото начало. Между вещите в материята обаче няма консенсус кога ще настъпи Епохата на Водолея и дали евентуално не е започнала. За едни промяната е вече тук, други я очакват едва след 400 години. Всички обаче са единодушни, че крайната цел е индивидуалната ни свобода. Пренесено в света на автомобилите, може да кажем, че за единия лагер с двата крака сме скочили вече в съвременната мобилност. За доказателство служат увеличаващият се пробег на електромобилите и напредъкът при автономното шофиране. За другия отбор трансформацията тепърва пред – стои с настъплението на синтетичните горива и водорода. Към днешна дата очевидно все още се реем във Вселената от възможности, докато тежки метеорити под формата на скъпа електроенергия, липса на чипове или недостиг на алуминий атакуват крехкия ни космическия кораб. Амбициозните планове на политиците да ограничат рязко употребата на изкопаемите горива се сблъскват с липсата на достатъчно зелена енергия. Докато не успеем да напуснем тази орбита, хоумофисът ще бъде предпочитаната алтернатива на автомобила. Предстои двадесетгодишен цикъл на промяна, която носи след себе си нова епоха. Планетите Сатурн и Юпитер вече навлязоха в знака Водолей, който е символ на новото начало. Дългоочакваната Епоха на Водолея започва, когато точката на мартенското равноденствие се премества от съзвездието Риби в съзвездието Водолей. На всеки средно 2150 години настъпва нова астрологична епоха. Кога ще се случи това? Между астролозите няма твърд консенсус кога ще започне Ерата на Водолея (и дали вече е започнала!). Повечето твърдят, че ерата на Водолея е започнала през ХХ век, докато други твърдят, че ще настъпи през ХХIV век. Едно е ясно, отнема около 200-300 години, за да се премине постепенно от една епоха към друга. И в момента преминаваме от Ерата на Рибите към Ерата на Водолея. Вече можем да станем свидетели на влиянията на Водолея. Технологичният напредък, науката и интернет са запазените марки на Водолей – и всички те вече са вече налице, по всички точки на Земята. Крайната цел на Ерата на Водолея е индивидуалната свобода.

Последен валс
Луксозната лимузина Audi A8 ще бъде освежена за последен път, преди да премине в света на електрическата мобилност
НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ ПРЕДИ СЪН ДА СИ МИСЛИТЕ за нещо хубаво. Например за фейслифта на A8, който в тази форма и под това име няма да получи наследник. За да се осъществи в подобаваща светлина появата на дългия 5,19 метра флагман от Инголщат, инженерите са оборудвали A8 с нови светлини. Дигитални матрични LED фарове ги наричат от Audi. Всъщност се касае за видеопрожектор, който разстила пред автомобила нещо като светлинен килим с над 1 милион миниатюрни пиксела. И естествено ги настройва много по-прецизно съобразно ситуацията на пътя в сравнение с досега.

LEXUS ПУСКА НОМЕР 2
Благородната марка на Toyota пусна ново поколение на компактния SUV NX. За първи път и с Plug-in Hybrid
О Т СЕДЕМ ГОДИНИ Е НА ПАЗАРА NX – СЕГА СЕ появява второто поколение на модела. NX – това при Lexus е компактният SUV между по-малкия UX и по-големия RX. При почти непроменени размери (дължина и широчина по +2 см) около 95% от частите са нови. Определено прави впечатление с дизайна си. Огромна радиаторна решетка, Coupé-образна каросерия, тесни прозорци, апетитна задница – това е всичко друго, но не и скучно. Същото важи и за интериора, в Lexus са се постарали доста. Всичко тук е благородно и изработено с внимание и любов към детайла.

BELLA ITALIA
Maserati отново има истински спортен автомобил. Дали MC20 изпълнява обещанията на външния вид? Отговор ще даде нашият тест
СЪСТАВКИТЕ ИЗГЛЕЖДА СА ПРАВИЛНИТЕ: благодарение на расовата си форма и изцяло новоразработения двигател Maserati MC20 притежава качества на спортен автомобил звезда. Nettuno V6 агрегатът със своето предкамерно запалване реагира доста умело в спортните режими, докато в GT настройката е приятно сдържан. Едва при бурна команда от педала на газта Maserati се изстрелва напред като току-що събудил се звяр. Спортистът със средно разположен двигател на Maserati иска да бъде мост между два свята. Той се справя безпроблемно в ежедневието и същевременно се представя впечатляващо на пистата. При това MC20 няма смущаващо визията крило.

НОВА ЕРА ЗА ИКОНАТА
Чисто новият Volkswagen Multivan е луксозен и икономичен както никога досега. Дали обаче все още е същият работяга?
ДЪЛГИ, ОТЕГЧИТЕЛНИ ГОДИНИ VW НИ КАРА да чакаме… Но ето че сега е настъпил сюблимният момент! Дочакахме нов Multivan! Но ако някой е очаквал, че след Т5 и двата фейслифта Т6 и Т6.1 сега ще имаме Т7, явно мисли в грешната посока. Поне Volkswagen не го нарича така. Защото досега микробусът бе мултиталантът, който можеше еднакво добре да влезе в ролята на надежден товарач на прашни строителни материали и на изискан лъскав бизнес шатъл, но наследникът му е конструиран еднозначно и единствено за пътнически превози. Като стъпва на познатата ни нова архитектурна платформа за леки коли на концерна MQB.
Продължете на следващата страница