Червената свиня 300 SEL 6.8: оттук започва AMG

2703
2017

Първият продукт на знаменитата тунинг компания със седалище в Афалтербах генерира над 400 конски сили от V8-двигател и през 1971 г. печели победата на „24 часа на Спа“ в своя клас

А като Aufrecht, М като Melcher и G като Großaspach: имената зад тези три букви са отправната точка за скоростното развитие на фирма с двама партньори, придобила светова популярност. Историята на AMG започва в началото на 60-те години. Инженерите Ханс Вернер Ауфрехт и Ерхард Мелхер работят в развойния отдел на Daimler-Benz по състезателен двигател на 300 SEL до момента, в който компанията не решава да прекъсне всички свои спортни дейности. Сърцата на двамата инженери обаче туптят във високите обороти на пистовите надпревари. Така в свободното си време двамата ентусиасти продължават развитието на силовия агрегат в дома на Ауфрехт в градчето Гросашпах до Щутгарт. През 1965 г. Манфред Шик записва десет старта в DTM с подготвения от Ауфрехт и Мелхер 300 SEL – и печели десет победи! Успехите на Шик донасят славата на Ауфрехт и Мелхер като експерти в увеличението на мощността при Mercedes-Benz.

Репутацията обаче не е достатъчна на Ауфрехт: неговият план предвижда предлагането на улични „бегачки“ по примера на успешните състезателни машини. В края на 1966 г. инженерът напуска работа и успява да убеди Майхер да направи същото и двамата да започнат общ бизнес. Така през 1967 г. те създават „Aufrecht Melcher Großaspach Ingenieurbüro, Konstruktion und Versuch zur Entwicklung von Rennmotoren“ (б.пр. „Инженерно бюро за конструкция и изпитание на състезателни двигатели Ауфрехт Мелхер Гросашпах“). За седалище на фирмата е избрана стара мелница – където още тогава се раждат двигатели, предпочитани от частните състезателни отбори.

И до ден-днешен за исторически момент в историята на AMG се счита 24-часовото състезание на Спа през 1971 г., на кое победа в класа си и второ място в общото подреждане записва AMG Mercedes 300 SEL 6.8. Тежката луксозна лимузина (ето откъде идва прякорът „Червената свиня“) успява да надделее над леките спортни машини – това става световна сензация и покрай нея всички научават за AMG. Подготвеното за старта в Белгия чудовище е с вдигнат до 6834 куб.см работен обем на V8-мотора, максимален въртящ момент 620 Нм и мощност 420 к.с. Всъщност именно двигателят е основният „жокер“ на големия Benz – високото тегло на автомобила създава проблеми с износването на гумите и на спирачките.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин