2022
Тази „червена свиня“ по-скоро трябва да се нарича „кафява свиня“! Mercedes 300 SEL 6.8, по-известен с прозвището Rote Sau, е един от най-известните състезателни автомобили на марката – а в Щутгарт са създали много на брой успешни и популярни състезателни автомобили. Смята се, че оригиналът, боядисан в червено, е изчезнал – но за сметка на това има безброй реплики.
А сега в eBay феновете на Benz-oве могат да открият обява за копие на легендата на приемлива цена. Потенциалните купувачи обаче трябва да имат предвид, че цветът и някои други детайли не са като при първообраза…
Но преди да обърнем внимание на конкретната оферта, нека се върнем към историята: Mercedes 300 SEL 6.3 от серията W 109 бива предлаган от Mercedes в периода между 1967 и 1972 г. В онези години тази версия на S-класата е един от най-бързите и най-луксозни автомобили на пазара. Но W 109 по природа e много далеч от състезателна машина. В такава го превръщат основателите на AMG Ханс Вернер Ауфрехт и Ерхард Мелхер.
6,8-литров V8 с 428 к.с. в оригинала
Двамата мъже купуват катастрофирал W 109 и започват легендарен проект. Работният обем на V8-двигателя е увеличен до 6835 куб.см и е монтирана 5-степенна механична скоростна кутия със спортен съединител.
Почти всичко от серийния интериор на S-класата е демонтирано, поставен е ролбар, а каросерията е „раздута“ и основно преработена за моторспорт. Резултатът от всички тези промени е не просто автомобил с брутална визия: при него на 428 к.с. и 620 Нм се падат на 1635 килограма (почти 200 по-малко, отколкото при серийния модел).

Състезателният AMG 300 SEL 6.8 се включва в 24-часовото състезание на Спа Франкоршамп през 1971 г. и за изненада на всички не само печели в своя клас, но и постига сензационното второ място в общото крайно класиране.
И ако си мислите, че това е само началото на успешна състезателна кариера за „напомпаната“ лимузина, грешите. Защото само една година по-късно регламентът е променен – работният обем на двигателите е ограничен на 5000 куб.см.
А това слага преждевременно край на участията в състезания на 6,8-литровата „бегачка“. Говори се, че след това тя била продадена и използвана за тестване на самолетни гуми, след което в крайна сметка е бракувана. Ето защо оригиналната Rote Sau вероятно вече не съществува – следите й се губят.
Цените на репликите достигат до 800 000 лева
През годините обаче са направени голям брой реплики – а вероятно най-успешната от тях е тази, направена директно от Mercedes и изложена в музея на компанията. Но и частни лица могат да се радват на своя собствена „червена свиня“. Единственият проблем е, че наистина добрите машини обикновено са мнооого скъпи. В началото на 2020 г. реплика на Arthur Bechtel Classic Motors беше продадена на търг за около 760 000 лева.
За щастие, има и значително по-евтини варианти – и един от тях ще ви представим. В момента през eBay на ниска цена се предлага копие на легендарния болид – което обаче би следвало да наречем не „червената“, а „кафявата свиня“…

Автомобилът е в Полша и описанието му е отвратително. По данни на продавача за база на проекта е използван Mercedes 280 SE 3.5 (W 108), по който е работено десет години, за да бъде превърнат в състезателен автомобил, доколкото е възможно.
Тази реплика се продава за 30 000 лв.
Репликата е с „раздути“ калници, допълнителни фарове, без брони, с оригинални джанти Penta и пълен комплект стикери, много близък до този при оригинала. Качеството на изработка не на високо ниво, но тази реплика струва само 15 000 евро (ок. 30 000 лева). Поне по отношение на боята собственикът можеше да се постарае малко повече.
Под предния капак работи V8-двигател, но за съжаление не с работен обем 6,8 литра, а само 3,5. По данни на продавача задвижващият агрегат е преминал основен ремонт и към него е „вързана“ ръчна скоростна кутия Getrag.
Повечето компоненти по заводския интериор са отстранени и е поставен ролбар. Освен това са монтирани две седалки тип „корито“ с предпазни колани, както и диференциал с повишено вътрешно триене (LSD). В това състояние колата е участвала в състезания през последните няколко години.
Сега собственикът иска да се раздели с нея. Ето как феновете на Mercedes, които не разполагат с няколко пъти по 100 000 евро, имат възможността да притежават кафява (за съжаление) реплика на „червената свиня“.











